ביהמ"ש: כששניים מתחרים על ייצוג - שניהם רשאים לפעול להגשמת מטרותיהם

דחה בקשה של איגוד נהגי המוניות, חברי ההסתדרות החדשה, לאסור על יו"ר איגוד נהגי חיפה, ירושלים וראשל"צ להציג עצמם כמייצגי כלל הנהגים

כששני גופים מתחרים על ייצוג ציבור מסוים, ללא הסדר חוקי, כל גוף רשאי לפעול - ולא למנוע מזולתו זכות לפעול - להגשמת מטרותיו. כך קובע ביהמ"ש המחוזי בת"א. השאלה במי יראו הרשויות גוף עימו יש לבוא בדברים, נקבע, אינה מעניין תיק זה.

השופט יהודה זפט דחה בקשה של איגוד נהגי המוניות, חברי ההסתדרות החדשה, לאסור על יו"ר איגוד נהגי חיפה, ירושלים וראשל"צ, שנבחרו כיו"ר וסגני יו"ר של ארגון בעלי המוניות - אברהם פריד, חיים עטר ושמעון דהרי - להציג עצמם כמייצגי כלל הנהגים.

האיגוד, המייצג 7,000 נהגים בגוש דן, טען, שהארגון מתהדר במעמד כזה ללא זכות, ושאף גרם, ששר התחבורה יראה בו מייצג הענף. לטענתו, המשיבים לא הורשו לפעול מטעם נהגי המוניות, ו"גונבים" את דעתם של הנהגים והרשויות.

המשיבים הגיבו, כי האיגוד מנסה לפגוע בנציגותם מטעמים פוליטיים, וכי לנהגים אין גוף סטטוטורי המאגד אותם, והוא - ארגון בעלי המוניות בישראל - גוף וולונטרי הקיים 13 שנה, ומייצג נאמנה את בעלי המוניות בארץ.

לדברי זפט, האיגוד לא ביסס את טענתו לבלעדיות בייצוג. חופש ההתארגנות, נקבע, מבסס את זכות המשיבים לקיים את פעילות הארגון, ולא הוכח נזק המצדיק צו מניעה. האיגוד חויב בהוצאות בסך 20 אלף שקל (ת.א 2082/05).