המועצה הדתית בני-ברק: ההכשר של קוקה-קולה ניתן בניגוד לחוק

טוענת כי החברה קיבלה הכשר מרבנות תל-אביב, למרות שהמפעל שלה נמצא בבני-ברק

המועצה הדתית בני-ברק פנתה לבית המשפט המחוזי בת"א בבקשה להוציא צו ביניים במעמד צד אחד, האוסר על המועצה הדתית ת"א להמשיך להוציא תעודות כשרות בעבור מפעל קוקה-קולה בבני-ברק. לטענת המועצה, מדובר בהונאת הציבור ביחס לכשרות מוצרי קוקה-קולה.

מוצרי קוקה-קולה פופולריים במיוחד בציבור החרדי, הרוכש אותם בכמויות גדולות מאוד. למוצרים אלו תעודת כשרות מבתי דין חרדיים, בנפרד מהכשרות הרגילה, והציבור החרדי משתמש בהם ללא כל חשש גם בפסח.

לטענת המועצה הדתית בני-ברק, המיוצגת בידי עו"ד אברהם סגיב, הגוף היחיד המוסמך להעניק תעודת כשרות למפעל הוא רב העיר בני-ברק. הגוף היחיד הרשאי לגבות אגרה עבור תעודת הכשר שנתית, היא המועצה הדתית בני-ברק.

כיום מפעל קוקה-קולה מציג לציבור, כי הוא מקבל תעודת כשרות מהרבנות הראשית בת"א. לדברי המועצה בבני-ברק, זוהי הטעיית הציבור, שכן מדובר בתעודת כשרות הנחזית ככזו שניתנה כדין ובהתאם להוראות חוק איסור הונאה בכשרות.

לטענת העותרת, ההסתמכות של קוקה-קולה על תעודות הכשרות מהרבנות הראשית בת"א, מהווה הפרה של הוראות החוק. אם ברצון קוקה-קולה לפרסם את דבר כשרות מוצריה, עליה לפנות ולהסדיר עם המועצה בבני-ברק את הוצאת תעודות ההכשר.

השופט עוזי פוגלמן קבע, כי לא יינתן צו במעמד צד אחד, ויש לקבל את תגובת המועצה הדתית ת"א וקוקה-קולה לבקשה תוך שבועיים, תוך התייחסות לשאלת סמכותו של בית המשפט בהתחשב בכך שהסמכות למתן תעודת הכשר נתונה לרב מקומי ולא למועצה דתית.

פוגלמן ביקש לקבל גם את תגובת הפרקליטות לבקשה ואת עמדת הרבנות הראשית ופרקליטות המדינה בסוגיה זו. (עת"מ 2323/05).