הוקשחו התנאים: היתר בנייה מוועדה מקומית או מחוזית - הכרחי להקמת אנטנה סלולרית

בנוסף, השר לאיכות הסביבה יוכל לא לתת היתרים למי שקיבל היתר המבוסס על מידע כוזב או מוטעה

קבלת היתר בנייה מוועדה מקומית או מחוזית, תהיה תנאי ראשון ובל יעבור לקבלת היתר הקמה והפעלה של אנטנה סלולרית או של כל מקור אחר הפולט קרינה בלתי מיננת. תנאי עקרוני זה נוסף להצעת החוק שנועדה לצמצם את סכנות הקרינה אותה מכינה ועדה משותפת של ועדות הכלכלה, הפנים ואיכות הסביבה לקריאה שנייה ושלישית. החוק החדש מעובד על בסיס הצעות הממשלה ושל מספר חברי כנסת.

התנאי של היתר הבנייה לא הופיע באף אחת מההצעות המקוריות, אולם הוועדה החליטה להעמיד אותו בראש התנאים, בלחץ האירגונים הציבוריים הפועלים לשיפור איכות הסביבה.

היום התקבל גם סעיף משמעותי המאפשר לשר לאיכות הסביבה לאסור מתן היתרים נוספים למי שההיתר שניתן לו התבסס על מידע כוזב או מוטעה או אם בעל ההיתר הפר את הוראות החוק או אחד מתנאי ההיתר.

האיסור על מתן היתרים נוספים, יוצע לאחר שהשר נתן לבעל ההיתר הזדמנות להשמיע את טענותיו, ותוקף האיסור יהיה למשך תקופה שיקבע השר. סעיף זה נוסף לחוק לפי הצעת יו"ר הוועדה המשותפת ח"כ יורי שטרן (האיחוד הלאומי).

שטרן גם ביקש מנציגי האירגונים הירוקים להגיש לו הצעות שיעוגנו בחוק או בתקנות, במטרה למנוע ניגודי עניינים בעת עריכת מדידות או ביקורות של קרינת המתקנים. הכוונה היא לנתק בין מפעילי המתקנים או האנטנות לבין הגוף שמבצע את הבדיקה.

החוק ייכנס תוקפו לאחר שיאושר במליאת הכנסת קרוב לוודאי עוד במושב החורף הקרוב.