פרשת סי אנד סאן: היזם והדיירים ישקמו את רצועת החוף בתחום 100 מטר מהים

ההחלטה גובשה בתום גישור עם עמותת אדם טבע ודין * יוקמו חוף רחצה וטיילת ויוסרו כל החומות

יזמי פרויקט סי אנד סאן בתל-אביב ודייריו יסירו את החומות והגדרות שנבנו בתחום ה-100 מטר מהים וישקמו את רצועת החוף. כך החליט סגן ראש עיריית תל-אביב, פאר ויסנר, בתום הליך גישור בין "אגודת אדם טבע ודין" לבין הדיירים והיזם. הליך הגישור נוהל בהוראת בית-המשפט.

הגישור התקיים בעקבות ערר שהגישו הדיירים על פסק דינו של שופט בית-משפט השלום בתל-אביב, כיום שופט מחוזי, ד"ר קובי ורדי, ב-2002. פסק הדין קבע שחלקו המערבי של פרויקט סי אנד סאן נבנה באופן בלתי חוקי, תוך חדירה לתחום ה-100 מ' הצמוד לקו המים, דבר שנאסר בתוכנית המתאר הארצית לחופים.

כמו כן קבע בית-המשפט שיש להרוס את חריגות הבנייה, הכוללות חומה חיצונית, קירות, מדרגות וחלקים של גינות שנבנו בפרויקט, ולשקם את השטח, כך שיהיה דומה במידת האפשר למצבו הטבעי לפני הבנייה.

הפיתוח, שיבוצע על חשבון היזם, יכלול חוף רחצה מפותח וטיילת שתתחבר לטיילת הקיימת מצפון. כדי לאפשר חופש גישה לכל, יבוצע הפיתוח עם שיפועים מינימליים לאורכה. עוד קבע ויסנר, שאין לגדר או להציב מחסומים בטיילת ובסביבתה, למעט מחסומים לכניסת רכב לשטח. היזם התחייב להשלים את הפיתוח בתוך שנה מיום קבלת האישורים מעיריית תל-אביב.

לדברי מנכ"ל אט"ד, עו"ד ציפי איסר-איציק, ההסכם הוא התוצאה הטובה ביותר שניתן היה להגיע אליה במצב הנוכחי, כשלוש שנים מאז ניתן פסק הדין. לדבריה, המאבק על החוף הוא ציון דרך חשוב במאבקה המתמשך של אט"ד על הגנת חופי הים מפני פגיעה, סגירה ובינוי, בניגוד לאינטרס הציבורי ובניגוד לחוק. איסר-איציק מדגישה, שאט"ד רואה בהסכם הפשרה הישג משמעותי וחשוב, שיאפשר לתושבי מדינת ישראל ליהנות מחלק נוסף של חוף שהופקע מהם באופן בלתי חוקי.