מרימים כוס ליומולדת / יקב דלתון חוגג עשור, ומציג יינות חדשים

יקב דלתון חוגג עשור להיווסדו ומציג יינות חדשים. היקב הוקם ב-1995 כפרויקט ציוני תעשייתי על-ידי משפחת הרוני, שעלתה לישראל מאנגליה. בתחילת דרכו זה היה יקב-בוטיק קטן עם ייצור של כ-30,000 בקבוקים. עם השנים הלך וגדל, עד שהגיע לממדיו היום: ביקב מייצרים כ-700,000 בקבוקים, מתוכם כשליש ליצוא. היקב נבנה בתחילה בחצר במושב כרם בן-זימרה, ובשנת 1999 עבר למקומו החדש, בפארק התעשייה דלתון.

סוביניון בלאן פומה 2004

המונח פומה fume מצביע על תהליך התיישנות של יין לבן בחביות עץ אלון על-מנת להעניק לו מאפיינים "מעושנים". אכן היין שהה כשלושה חודשים בחביות עץ אלון לאחר תהליך התסיסה בטמפרטורות נמוכות אשר שומרות על הארומות של הפרי. ליין ארומות טרופיות של מלון, אשכולית אדומה וליצ'י בשל, וכמובן הניחוח המעושן של החבית. יש ליין חומציות טובה, הרגשת מתיקות לא ברורה, וסיומת בינונית. יין קליל המתאים למאכלים פיקנטיים וחריפים בדומה למטבחים האוריינטליים. מחיר: 34 שקלים

קברנה סוביניון דלתון 2003

12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות ואמריקניות לא-חדשות הקנו ליין מורכבות נעימה ורכה. כאן לא תמצאו עפיצות פוצעת ומקהה חיך, אלא משקה רגוע יותר, המתאפיין בפירות-יער שחורים, קצת תיבול של מנטה ודובדבנים ושנף מקורמל, שנובע כאמור משהות בחבית. היין יתאים לגריל בקר בתנור ולמאכלי כבש, אפילו לגבינות קשות וחריפות. מחיר: 56 שקלים.

קברנה סובניון - סינגל ויניארד (טעימה מוקדמת)

הסינגל עשוי 100 אחוז מענבי קברנה סוביניון. באף הוא היה סגור מאוד, אך בפה הוא היה מצוין: מתובל מאוד, בעל גוף מרוכז ומעניין עם טעמים רבים, ובעל סיומת מצוינת. מהיין יבוקבקו כ-7,000 בקבוקים בלבד, שצפויים לצאת לשוק בעוד כמה חודשים.