דיירים בי-ם וחברי מועצה מבקשים צו מניעה נגד הקמת גשר קלטראווה

לטענתם, העבודות בגשר החלו בלי שמולאו כל התנאים בהיתר הבנייה

120 דיירים בשדרות הרצל בירושלים וחברי מועצת העירייה מסיעת "ירושלים תצליח", מבקשים מביהמ"ש השלום בירושלים להוציא צו מניעה שיאסור על העירייה, חברת מוריה וצוות תוכנית אב לתחבורה, להמשיך בביצוע עבודות להקמת גשר קלטראווה בכניסה לעיר.

התובעים, ובראשם יו"ר האופוזיציה, ניר ברקת, מבקשים לעצור את העבודות עד אשר ימולאו כל התנאים בהתאם לחוק והתנאים הנלווים שנקבעו בהיתר הבנייה. לפי התביעה, גשר קלטראווה, שעליו תעבור הרכבת הקלה, ימוקם בסמיכות של מטרים בודדים מדירות התובעים.

בעבר הגישו הדיירים לביהמ"ש לעניינים מינהליים עתירות בנוגע לתוכנית הגשר, וטרם ניתן פסק דין. במסגרת דיון משפטי בעתירות הדיירים, הם הגיעו באוקטובר 2004 להסכמה עם העירייה וצוות תוכנית אב לתחבורה, על פיה יוכלו לבצע עבודות ראשוניות בלבד.

מאוחר יותר טענו הדיירים כי צוות תוכנית אב לתחבורה הפר את ההסדר. לטענתם, בניגוד להנחיות ביהמ"ש, הנתבעים לא מילאו את התנאים המאפשרים את תחילת העבודות. בין היתר נטען, כי העבודות לא תואמו עם הדיירים ולא בוצע ניטור מקדים בבתי המגורים של הדיירים שנועד להעריך מפגעי רעש, רעד ואבק.

לטענתם, בין היתר, לא תואמו מעברים לעיוורים הגרים בשכונה ומגיעים לבית חינוך עיוורים שבאזור, לא מולא התנאי לפיו לא יתבצעו עבודות בשעות הלילה ועד היום לא נערכה העירייה לפינוי הדיירים לתקופת העבודות.

צוות תוכנית אב לתחבורה מסר בתגובה, כי כל הטענות מופרכות. לטענתו, במקום הוצבו דיילות שמסייעות ומדריכות את העיוורים כיצד לחצות ולהתמודד עם הסדרי התנועה.

לטענתו, העבודות נעשות בהתאם להסכמה. גם בנושא הרעש וסדר ביצוע העבודות, נאמר, יש תיאום עם כל הגורמים הסביבתיים והמשרד לאיכות הסביבה.

העירייה מסרה, כי "שניים מחברי סיעת ברקת הודיעו שהם פורשים מהתביעה, והדבר מראה עד כמה היא רצינית".