רצועת עזה: 19 הרוגים, ועשרות פצועים, בפיצוץ במצעד צבאי של החמאס

נגרם, ככל הנראה, מפיצוץ רכב שהשתתף בעצרת; החמאס: הפיצוץ כתוצאה מירי טיל ממסוק צה"ל; דובר צה"ל: לצה"ל אין כל קשר לאירוע

לפחות 19 פלשתינים נהרגו ועשרות בפיצוץ שאירע הערב בעצרת של תנועת החמאס בצפון רצועת עזה. חלק מההרוגים הינם פעילי החמאס בעוד חלק אחר כולל אזרחים שנכחו בעצרת.

ככל הנראה, אירע פיצוץ באחד הרכבים שהשתתפו בעצרת הצבאית של התנועה בג'בליה שבצפון הרצועה, והכיל מספר רקטות מסוג קסאם.

גורמים בחמאס טענו הערב כי הפיצוץ אירע לאחר שנורה טיל ממסוק צה"לי לעבר באי התהלוכה.

ב-YNET מביאים מדבריו של נציג החמאס בלבנון, אוסאמה חמדאן, שאמר כי הטיל שנורה, לדבריו, מהמסוק יועד לפגוע באחמד ר'נדור, מפקד גדודי עז א-דין אל-קסאם בצפון הרצועה. חמדאן הוסיף כי ר'נדור נפצע - אך מצבו לא ברור כשישנם דיווחים כי הוא נהרג כתוצאה מהפיצוץ.

מדובר צה"ל נמסר כי לצה"ל אין כל קשר לאירוע.

בעקבות האירוע האמור, הורה נציב שרות בתי הסוהר, רב גונדר יעקב גנות, על תיגבור האגפים בסוהרים והגברת העירנות בכל בתי הסוהר בהם נמצאים אסירים ביטחוניים. בשירות בתי הסוהר נמצאים כיום 5,500 אסירים ביטחוניים ב-15 מתקני כליאה.

גדודי אלקודס, הזרוע הצבאית של ארגון הג'האד האיסלאמי לקח אחריות על ירי 3 רקטות קסאם בשעות אחר הצהריים לעבר שדרות. בהודעה שפרסם הארגון נאמר כי ירי הקסאמים בא כתגובה לחיסול 3 פעילי הארגון הבוקר בטול כרם על ידי כח של צה"ל.

מקורות בצבא מסרו לסוכנות רויטרס כי שני חמושים נורו למוות לאחר שירו על כוחות צה"ל בסמוך לטו כרם תוך שניסו להימלט. חמוש נוסף נהרג מאוחר יותר לאחר שאותר בקרבת כפר באיזור.