אחרי 25 שנה: זוגלובק עשויה להפסיק ההתקשרות עם ליניאל

בחברה התקבלה החלטה עקרונית, אך מופעלים לחצים לשנותה " בוחנת את מערך הפרסום ל-5 השנים הקרובות

משרד הפרסום ליניאל-זינגר DDB עשוי להיפלט, לאחר 25 שנה של פעילות משותפת, ממערך הפרסום של זוגלובק. זאת במידה של יחולו שינויים של הרגע האחרון. כך נודע ל"גלובס". עוד נודע, כי הנהלתה החדשה של החברה כבר קיבלה החלטה עקרונית בנושא, אך מופעלים עליה לחצים רבים על מנת לחזור בה.

זוגלובק היה במשך שנים ארוכות תקציב עוגן במשרד הפרסום ליניאל, שטיפל בו כמעט על כל רבדיו. כיום מונה מערך הפרסום של החברה, בנוסף לליניאל, שני משרדים נוספים: ראובני-פרידן, שמטפל בעיקר במותג זוגלובק טבע, ורגב-קוויצקי, שמטפל במוצרי המאפה, הפיצות, הבורקסים והנקניקים.

ליניאל-זינגר מטפל בשנים האחרונות בעיקר במוצרי הבשר. עם זאת, כשנכנסה החברה לתחום הנקניקיות, היא ניהלה מכרז נפרד על תקציב המוצרים, בו זכה כאמור רגב-קויצקי.

על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, עמד היקף הפרסום הכולל של זוגלובק בשנת 2004 על 13 מיליון דולר במחירי מחירון. משמעות הדבר שבמחירים ריאליים הוציאה זוגלובק על פרסום כ-4 מיליון דולר. בשנה זאת, בוצע החלק הארי של התקציב, כ-6 מיליון דולר, באמצעות ליניאל. כ-4.9 מיליון דולר במחירי מחירון, בוצעו באמצעות רגב-קוויצקי עבור פרסום לפיצות, לבורקס ולמאפים. ראובני פרידן היו אחראים ל-1.5 מיליון דולר במחירי מחירון.

ב-2005, שהיתה שנת חילופי הנהלה בזוגלובק, נרשמה ירידה דרמטית במחירי הפרסום: התקציב הכולל של החברה עמד מתחילת השנה על כ-5.5 מיליון דולר במחירי מחירון. המשרד הדומיננטי היה השנה רגב-קוויצקי, שהחזיק 61% מהתקציב (כ-3.3 מיליון דולר במחירי מחירון), ליניאל המשיך עם קמפיינים לפסטרמה ולבשר בהיקף כספי של כ-2 מיליון דולר במחירי מחירון, ואילו ראובני פרידן היה כמעט לא פעיל עם היקפי פרסום של כ-100 אלף דולר במחירי מחירון.

כידוע, מתחילת השנה התחוללו בזוגלובק מספר שינויים כשלאחר שנים של סכסוכים פנימיים בין בעלי המניות, ניסיונות מכירה לגורמים חיצונים ועריכת במב"י בין בעלי המניות, הוחלט כי כל בני משפחת זוגלובק, מהמנכ"ל ראובן משכית, דרך רוני משכית, מנהל השיווק, וכלה בחנן זוגלובק ועמרם זוגלובק, יפרשו מהניהול השותף של החברה וימונה לה מנכ"ל מקצועי. במקומו של ראובן משכית, המנכ"ל הפורש, מונה בועז צפריר, לשעבר מנכ"ל שמן.

דובר זוגלובק מסר בתגובה "אנו שוקלים את כל נושא מערך הפרסום של החברה לגבי חמש השנים הקרובות". "