רבעון מאכזב למתב: הפסד תפעולי של 10 מיליון שקל

הדו"חות מצביעים על שחיקה בהכנסות וברווחים * מתב מייחסת את השחיקה למדיניות של חברת הלווין yes

במתב מקווים מאוד לראות את מיזוג הכבלים קורם עור וגידים, ומתבצע הלכה למעשה. בחברת הכבלים גם מייחלים להטמעת השירותים החדשים, כמו הטלפוניה וה-VOD, שיביאו לה הכנסות נוספות. עד כאן התקוות, אבל המציאות, כפי שהיא משתקפת בדו"חות הכספיים לרבעון השלישי של 2005, הרבה פחות אופטימית: ההכנסות ממשיכות לרדת, שיעורי הרווחיות נשחקים וההפסד לא מרפה.

מתב דיווחה, כי ברבעון השלישי של השנה היא רשמה הכנסות של 134.4 מיליון שקל, ירידה של אחוז אחד לעומת הרבעון הקודם, ושל 7.7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הירידה התרחשה, למרות תוספת רבעונית של 4,500 מנויי אינטרנט והחדרת השירות החדש, ה-VOD, שעושה לא מעט נפשות בקרב מנויי הכבלים. השחיקה בהכנסות נובעת מקיטון מתמשך במצבת לקוחות החברה ומהתחרות מול yes, שלטענת מתב, ממשיכה לשחוק מחירים.

"בתחום הטלוויזיה הרב ערוצית, אנו מצליחים להקטין את קצב נטישת המנויים זה מספר רבעונים, תוך התייצבות ה-ARPU. במקביל, שירותי ה-VOD שהושקו השנה זוכים להצלחה, ואנו רואים גידול מתמיד בביקוש לשירותים אלו. עם זאת, מדיניות נתח השוק של בזק ו-yes בתחום שירותי הגישה לאינטרנט, גוררת המשך שחיקת מחירים ואנו נוקטים במבצעים יזומים, לשימור וגיוס לקוחות חדשים", אומר יו"ר מתב, מאיר סרברניק. מתב איבדה ברבעון 1,200 מנויי כבלים לעומת 2,000 ברבעון הקודם.

במתב, אמנם, מתעודדים מהעובדה שקצב נטישת הלקוחות קטן, אך כל עוד הכיוון שלילי, והמבצעים גוברים על הערך המוסף של השירותים החדשים, נמשיך ונראה שחיקה בהכנסות.

גידול בהוצאות התפעול של מתב, מ-112.5 מיליון שקל ברבעון המקביל ל-120.9 מיליון ברבעון הנוכחי, הביא לקיטון בשיעור הרווח הגולמי, והוא הסתכם ב-10% בלבד לעומת 13% ברבעון הקודם ו-22.7% ברבעון המקביל. מדובר בנתון משמעותי למדי, המעיד על הקושי ההולך וגובר של מתב, כמו יתר חברות הכבלים, להעביר את ההכנסות גם לשורה התחתונה. כלומר, לא די שההכנסות קטנות, גם שיעור הרווח מהן קטן.

ה-EBITDA (הרווח ללא הוצאות פחת מס וריבית) הגיע ל-23.9 מיליון שקל, שהם כ-17.9% מסך ההכנסות, לעומת שיעור של 23.9% ברבעון המקביל ושיעור של 19.1% ברבעון הקודם, כך שגם נתון זה מצביע על שחיקה.

ההפסד התפעולי של מתב גדל ב-66% לעומת הרבעון הקודם, ועמד על 10 מיליון שקל. ההפסד הנקי הגיע ל-22.1 מיליון שקל, לעומת הפסד של 41.2 מיליון שקל ברבעון המקביל. לכאורה מדובר בשיפור, אולם הרבעון המקביל כלל הפרשה חד פעמית בסך 29 מיליון שקל, כך שלמעשה, ההפסד גדל במהלך השנה בכ-10 מיליון שקל, שהם כ-81%.

על פי דו"חות החברה להוט טלקום, החברה המשותפת לשלוש חברות הכבלים והמטפלת בשירות הטלפוניה, נכון לסוף הרבעון השלישי יש לה כ-60 אלף לקוחות. מספר מנויי הטלוויזיה עמד על 251 אלף, ומספר מנויי האינטרנט המהיר היה כ-106 אלף.