70 אלף מנויים בשירותי הטלפוניה של HOT בסיכום שנת הפעילות הראשונה

על פי התוכנית העסקית שלה, מתכוונת HOT לגייס 400 אלף מנויים לשירות הטלפוניה עד 2010

לרשת הטלפוניה של חברות הכבלים יש כ-70 אלף לקוחות, כך מדווחת היום HOT. על פי התוכנית העסקית שלה, מתכוונת HOT לגייס 400 אלף מנויים לשירות הטלפוניה עד 2010. החלוקה לפי יעדי גיוס של 60 אלף מנויים ב-2005 ו-65 אלף בשנה הבאה. 2007 אמורה להיות שנת שיא בגיוס, ובה אמורים להתווסף לשירות 90 אלף איש. בהמשך הקצב החזוי יורד, ומתייצב על 50 אלף. היום מסר מנכ"ל HOT, רם בלינקוב כי, "עברנו את יעדי ההצטרפות שהוגדרו בתכנית העסקית".

חברות הכבלים התחילו ב-2004 להקים את רשת הטלפוניה על בסיס הכבלים, עקב בצד אגודל, כאשר נוצר להן קושי אמיתי למצוא את מקורות ההשקעה ברשת, מאחר שמצבן הפיננסי של חברות הכבלים לא קל וקשה למצוא מקורות מימון לתשתית כה יקרה. רשת הטלפוניה של הכבלים בישראל היא בין היחידות ובין המתקדמות בעולם, שפועלת כמערכת VoIP ומנוהלת מקצה לקצה על ידי החברה.

בנובמבר 2004 הודיע מנכ"ל HOT, רם בלינקוב, על תחילת השירות המסחרי של רשת הטלפוניה בכבלים. העיתוי להשקת הרשת נכפה כאמור על בלינקוב על ידי הממונה על ההגבלים העסקיים. הרשת אותה מקימה לוסנט כאינטגרטור ראשי עדיין מתפתחת והיא מכסה כיום את מרבית שטחי הכיסוי של הכבלים, כאשר במקביל איכות השירות עלתה. צריך לזכור שקצב הגיוס המהיר יחסית מתבצע למרות ש-HOT עדיין לא יצאה בפרסום של השירות, והיא מקדמת אותו רק באמצעות יחסי ציבור ופנייה ישירה ללקוחות הכבלים, כך שניתן לדבר על הישג, למרות שכמות המנויים לא מתחילה אפילו לדגדג את בזק.

רישיון HOT הינו רישיון מפעיל כללי המחייב את החברה לספק שירות בפריסה ארצית ולכל דורש, 3 שנים מקבלת הרישיון, זאת בניגוד לרשיונות היחודיים שיקבלו קווי זהב, סלקום וגלובקול. הקמת מערכת הטלפוניה הייתה והיא עדיין, מבצע מורכב ביותר עקב חדשנותו והעובדה שהוא מתבסס על תשתית עצמאית בשליטה מלאה של חברות הכבלים. יש בו כמות ציוד עצומה של מגוון חברות, החל מהמתג של החברה הישראלית, גאלרי, ומתג חדש של חברת נורטל, דרך ציוד ה-CMTS של סיסקו שמטרתו "לחבר" בין השדרה המרכזית של הרשת לפורטים, שערי הגישה לרשת הטלפוניה בכל נקודת יציאה, וכלה במערכות נוספות לשירותים מתקדמים כמו תיבה קולית, בילינג, מדיה גייטווי ועוד.

עד כה השקיעו חברות הכבלים כרבע מיליארד שקל והיד עוד נטויה. מהתוכנית העסקית של חברות הכבלים עולה כי הן מתכננות להשקיע 650 מיליון שקל בתשתית לטלפוניה קווית עד 2010, ועוד 120 מיליון שקל למודמים בבתי הלקוחות. רק ב-2004, הוט השקיעה 150 מיליון שקל בתשתית טלפוניה ב-2004. היא אמורה להשקיע 115 מיליון שקל השנה, ו-140 מיליון שקל ב-2006. בארבע השנים הבאות, יושקעו 100-130 מיליון שקל בשנה.