עוזי דיין הכריז על התמודדות תפנית לכנסת: "שרון - האבא של המושחתים"

דורש: 5 שנות מאסר מינימום לכל נבחר ציבור; לבטל את זכות השתיקה; מכריז: היעד - 10 מנדטים

האלוף (מיל') עוזי דיין, לשעבר סגן הרמטכ"ל ויו"ר המועצה לביטחון לאומי, הכריז היום (א') על הפיכת תנועתו, תפנית, למפלגה. במסיבת עיתונאים בת"א הציג דיין את המצע של מפלגתו והציב את המאבק בשחיתות בראש סדר העדיפויות של המפלגה החדשה.

דיין תקף בחריפות את ראש הממשלה, אריאל שרון ואף כינה אותו - "האבא של המושחתים".

הוא הזהיר, כי "השחיתות היא האויב מספר אחד של הציבור. הדג מסריח מהראש. זה נכון, לא כולם מושחתים אך השחיתות השלטונית היא בעיה מרכזית שיש לטפל בה. אנחנו נרד לרמה האישית. אנחנו באנו לגרש את החושך".

דיין הציג תוכנית מדינית להיפרדות מלאה מהפלשתינים, שתשלים את ההתנתקות. על-פי תוכניתו, יפונו 32 התנחלויות וישראל תיערך על קו גבול זמני שיכלול את גושי ההתנחלויות הגדולים.

דיין ציין שמפלגתו תניף את הדגל הביטחוני מדיני, והן את הדגל החברתי-כלכלי. לדבריו, "אנחנו נילחם בשחיתות בנחישות. כמו שאין טרור בלי טרוריסטים, אין שחיתות בלי מושחתים. צריך להוריד את הכפפות ולעשות את המאבק ביד ברזל". דיין הוסיף שמפלגתו תציע עונש מינימום של חמש שנות מאסר לכל נבחר ציבור שיורשע.

לדעתו, יש לבטל את זכות השתיקה של נבחרי הציבור ואף צריך להגביל את תקופת הצינון שנדרשים אנשי הצבא לעבור לפני כניסתם לפוליטיקה. הוא גם קרא לשינוי שיטת הבחירות בישראל.

דיין הצהיר שבכוונת מפלגתו החדשה להשיג עשרה מנדטים. הוא התחייב שמפלגתו לא תחבור למפלגות אחרות לפני הבחירות.

לדבריו "היו דיבורים והרבה פניות אליי, אך הם לא הבשילו לכלל הסכם, משום שבאתי לא עם רצון לסידור עבודה פוליטי אלא עם רצון לסדר יום. הגעתי למסקנה שאין ברירה אלא ללכת על המהלך הזה. אנחנו רצים למרחקים ארוכים ונמשיך במאבק הזה לסדר יום חדש".

דיין התחייב שתפנית תהיה חלק מכל קואליציה שתהיה מוכנה לקדם את מצע המפלגה.

לצידו של דיין במסיבת העיתונאים ישבו כמה ממייסדי המפלגה בהם, מנכ"ל בית הנשיא לשעבר, אריה שומר, הרב יהודה גלעד, שכיהן כח"כ מטעם העבודה-מימד בכנסת ה-15, אתי פרץ לשעבר יו"ר איגוד העובדים הסוציאלים בישראל, לאוניד ברושטיין ועדי ברשבסקי.