שוק האינטרנט המהיר גדל ב-25%; החלוקה בין בזק והכבלים התייצבה

ישראל נמצאת בין המקומות הראשונים בעולם בחדירת אינטרנט מהיר עם שיעור של כ-65% ממשקי הבית

שוק האינטרנט המהיר גדל ב-25% ב-2005, מ-975 אלף מנויים בתחילת השנה ל-1.22 מיליון מנויים. כך מדווחות בזק וחברות הכבלים.

חברת הכבלים HOT הגדילה מעט את נתח השוק שלה ע"ח בזק, מ-33.3% ל-34.4%, כלומר בזק מחזיקה 65.6% מהשוק. האינטרנט המהיר התייצב בנתחי השוק של שני שלישים לבזק לעומת שליש בלבד לכבלים.

בזק הגיעה ל-800 אלף לקוחות ב-ADSL (גידול של 23%), ותשתית הכבלים סיפקה שירות ל-420 אלף לקוחות, לעומת תחילת השנה (גידול של 29.2%).

האינטרנט המהיר היה אמור להתייקר ב-2005, אך התחרות נמשכה והמחירים לא טיפסו. הם צפויים לעלות ב-2006, אך באופן הדרגתי ביותר.

ישראל היא מהראשונות בחדירת אינטרנט מהיר, עם 65% ממשקי הבית. רק דרום קוריאה הקדימה אותה באחוז החדירה (75%).

בזק מדווחת על מעבר לקוחות לקצב גלישה גבוה יותר - 1.5 מגה ביט לשנייה ומעלה.

בחבילות כאלה נמצאים יותר ממחצית מגולשי האינטרנט המהיר שלה.

לדברי סמנכ"ל השיווק של בזק, רן גוראון, "הביקוש לקצבי גלישה גבוהים בולט ומובן, נוכח השיפור העצום בתחום התוכן.

התכנים האלה נוגעים לכל תחום. חל השנה מהפך בדרישה לרחבי פס, ולקוחות רבים שדרגו את החבילות".

אף שצמיחה של 25% בשנה היא בגדר הצלחה, מדובר בהאטה משמעותית לעומת שנים קודמות. ב-2002 השוק ריבע את עצמו, מ-50 אלף ל-210 אלף מנויים. ב-2003 הוא שילש עצמו ל-640 אלף מנויים, וב-2004 גדל ב-52%.

כעת, השוק מתחיל להיות רווי, וכמות המנויים בחיוג מזערית, כך שההגירה מאינטרנט איטי למהיר איטית ביותר.

הצמיחה נבעה ממחירים אטרקטיביים, בזכות התחרות בתחום התשתית (בזק והכבלים), ובין הספקים השונים.

עוד תופעה מעניינת היא שת"פ בין קבוצות התקשורת השונות - בזק והכבלים.

למרות הניסיונות הרגולטוריים להטיל על קבוצת בזק הפרדה מבנית, ניתן לראות חיבור בין בזק בינלאומי לבזק. בדומה, ניתן לראות העדפה של קווי זהב בחיבור הלקוחות באמצעות תשתית הכבלים.