מגמת גיוס המנויים בחברת הכבליםHOT נמשכת זה החודש השלישי, עם כ-200-300 מנויים נטו שהצליחה החברה בחודש דצמבר. בחברת הלוויין YES גייסו במהלך חודש זה כ-2,900 מנויים נטו. עד לשלושת החודשים האחרונים - אוקטובר-דצמבר - איבדה HOT אלפי מנויים מדי חודש.
כאמור, במהלך החודשים האחרונים מצליחה HOT לבלום את קצב הנטישה, ואף מצליחה לגייס מאות בודדות של מנויים חדשים. על-פי הערכות, במהלך שלושת החודשים הללו הגדילה HOT את מצבת המנויים שלה בכ-500 מנויים חדשים נטו. לעומתה, ואולי בגללה, קצב גיוס המנויים של YES יורד. אם עד לפני חודשים ספורים עמד קצב הגיוס על כ-4,000-5,000 מנויים חדשים נטו, אזי היום המספרים עומדים על כ-2,500-3,000.
עם זאת יש לזכור, כי לאחר ארבע שנים של תחרות קשה, שוק הטלוויזיה הרב ערוצית מתחיל להגיע למצב של איזון. דבר זה יקטין מחד את מספר המנויים שתגייס חברת הלוויין, שהינה החברה הצעירה מבין השתיים הפועלות בשוק זה ומנגד, בחברת הכבלים יצליחו לבלום את הנטישה הגדולה שהיתה במהלך השנים האחרונות.
על-פי הערכות, קצב גיוס המנויים החדשים בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית נאמד בכ-3,000 מנויים חדשים מדי חודש, וכ-40 אלף מנויים חדשים מיידי שנה. במהלך חודש אוקטובר 2005 נרשם מפנה, כאשר חלה ירידה בקצב גיוס המנויים של YES, אשר עמד אז על כ-2,300 לקוחות נטו, בין השאר בעקבות ריבוי החגים ומיעוט ימי העבודה, ואילו מספר הנוטשים את HOT עמד בחודש זה על כ-200 בלבד.
במהלך נובמבר הצליחה HOT לגייס כ-200 מנויים חדשים, ואילו בחברת הלוויין הסתפקו בגיוסם של כ-2,500-3,000 מנויים חדשים. יש לזכור, כי בתחילת ינואר הנוכחי יצאה YES במבצע חדש ואגרסיבי, במסגרתו מוצעת חבילת ערוצים עשירה, ובנוסף שנתיים אינטרנט חינם תמורת כ-235 שקל לחודש, דבר שעשוי להגדיל את קצב גיוס המנויים שלה בחודש הראשון לשנת 2006. על-פי הערכות, שוק הטלוויזיה הרב ערוצית בישראל מונה כיום כ-1.4 מיליון לקוחות.
HOT ו-YES סירבו להגיב על הידיעה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.