דיסני במו"מ לרכישת פיקסאר ב-6.7 מיליארד ד', לפי יודעי דבר

בעל השליטה ג'ובס רכש את אולפני ההנפשה ב-1986 בעשרה מיליון דולר

תאגיד המדיה וולט דיסני מנהל מו"מ רציני לרכישת אולפני ההנפשה פיקסאר בפרמיה של כמה דולרים על מחיר מניית פיקסאר הנסחרת בשער של יותר מ-57 דולר ובשווי שוק של 6.7 מיליארד דולר, מדווח הוול סטריט ז'ורנל המסתמך על מקורבים למו"מ.

לדברי אותם מקורות המו"מ נמצא בשלב רגיש, ואם העסקה אכן תצא לפועל, סטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל שהוא גם המנכ"ל ובעל השליטה בפיקסאר (50.6%) יהפוך לבעל המניות הגדול בדיסני.

גם כך ג'ובס הוא אחת מהדמויות הבולטות במדיה העולמית בשל מעורבותו בניהול אפל ובפיתוח טרנדים ולהיטים צרכניים כמו iTune וiPod- . ג'ובס רכש את פיקסאר מג'ורג' לוקאס ב-1986 תמורת 10 מיליון דולר, ושווי אחזקותיו בפיקסאר לבדה נאמד כרגע ב-3.44 מיליארד דולר.

שיתוף הפעולה בין דיסני ופיקסאר הניב סדרת שוברי קופות עולמיים, ביניהם "צעצוע של סיפור", "למצוא את נמו" ו"משפחת סופר-על". הקשר התרופף בעקבות הרעת היחסים בין ג'ובס לבין המנכ"ל דאז, מייקל אייזנר, שפרש מדיסני בינתיים.

מחליפו, רוברט אייגר, דאג לישר את ההדורים ובמקביל חתם עם אפל בניהולו של ג'ובס על חוזה הפצה לסדרות של רשת ABC בשליטת דיסני, במיוחד צמד הלהיטים "עקרות בית נואשות" ו"אבודים". בלא קשר לעסקה, דיסני תפיץ את הסרט החדש של פיקסאר, מכוניות, בסוף השנה.

בעקבות הפשרת היחסים בין דיסני לג'ובס נפוצו שמועות על מגעים לחידוש חוזה ההפצה בין דיסני לפיקסאר, וכעת מתברר כי דיסני מעדיפה לרכוש את אולפני האנימציה הממוחשבת, ולשמור לא רק על זכויות ההפצה אלא גם על הנכס עצמו.

העסקה תאפשר לדיסני למצוא תחליף לחטיבת האנימציה הדועכת שלה, לשמור על מקור הכנסה ריווחי ביותר ולספק תשובה לאולפני האנימציה המצליחים של דרים-וורקס ולסרטי אנימציה ממוחשבים של אולפנים אחרים.