למרות השיפור בתוצאות דרך ארץ: המדינה תשלם לחברה 20 מיליון שקל בגין רשת הביטחון ל-2005

זכיינית כביש 6 טוענת שהמדינה עצמה אשמה בכך משום שלא פתחה את כבישי הרוחב כמתוכנן

הכנסות דרך ארץ, זכיינית כביש 6, הסתכמו בשנת 2005 ב-306 מיליון שקל. כך מסרה היום (ד') החברה. דרך ארץ גייסה אשתקד 100 אלף מנויים חדשים, ומספרם מגיע כעת ל-500 אלף. אשתקד השתמשו בכביש 1.36 מיליון כלי רכב, זינוק של 24% לעומת השנה הקודמת.

לדברי מנכ"ל דרך ארץ, יהודה וילק, כי רוב המנויים (295 אלף) הם מנויי וידאו, והיתרה - מנויי פסקל. בדרך ארץ מדגישים, כי 80% מהנסיעות בכביש מתבצעות על-ידי המנויים. הנסיעות ב-2005 הסתכמו ב-21 מיליון, למעלה מ-100 מיליון קטעים לחיוב.

וילק אמר, כי הנתונים מעידים על כך שנעלמו הספקות לגבי נחיצותו של כביש 6 בעיני המשתמשים. ואולם, למרות הנתונים החיוביים שמציגה החברה, עדיין תיאלץ המדינה לשלם לה באפריל 20 מיליון שקל בגין רשת הביטחון שהעמידה המדינה לקונסורציום.

ראשי דרך ארץ טוענים, כי הסיבה לתשלומים מצד המדינה נעוצה באי פתיחת כבישי רוחב במהלך 2005. לדברי וילק, היעדים שהגדירה לעצמה דרך ארץ בשנה שעברה לקחו בחשבון את פתיחת כבישי הרוחב ביניהם כביש מכבית 471.

יו"ר אייקון השותפה בפרויקט, ג'ון בק, אמר, כי כביש 6 הוא פרויקט האגרה המצליח ביותר שבו מעורבת החברה. לדבריו, חברת אייקון לא שותפה בפרויקטים תשתיתיים אחרים בישראל, כיוון שהקונסורציום רוצה קודם לראות דיבידנדים מהפעילות בדרך ארץ.