תכלית אינדקס של מייקל דיוויס ודיסקונט גייסה 117 מיליון שקל ב-6 תעודות סל

בהנפקה נרשמו ביקושי יתר; ביקושים גבוהים במיוחד לתעודת הסל העוקבת אחר מדד נאסד"ק ביוטכנולוגיה

תכלית אינדקס, המצויה בבעלות משותפת של קבוצת מייקל דיוויס ותכלית דיסקונט, השלימה אמש (ב') גיוס כולל של 117 מיליון שקל ב-6 תעודות סל, ולאחר ההנפקה היא תנהל 11 תעודות סל.

בסך הכל, נרשמו ל-6 תעודות הסל שהונפקו ביקושי יתר בהיקף של כ-165 מיליון שקל, כך שבחלק מהתעודות בוצעה רק הקצאה חלקית למשקיעים.

אתמול הושלם השלב השני של ההנפקה, במסגרתו הונפקו 3 תעודות הסל העוקבות אחר מדד ה-S&P 500, מדד הדאו ג'ונס- אירו סטוקס 50 (50 המניות הגדולות בבורסות אירופה) ומדד נאסד"ק ביוטכנולוגיה, העוקבת אחר מדד המורכב מכ-180 מניות הביוטכנולוגיה הגדולות שנסחרות בארה"ב. לתעודה זו נרשמו ביקושי יתר גבוהים ושיעור ההקצאה לציבור יעמוד על כ-63% בלבד.

שלוש תעודות אלו מצטרפות ל-3 התעודות הנוספות שהנפיקה תכלית אינדקס בשבוע שעבר, העוקבות אחר מדד הבנקים של תל-אביב, מדד ניקיי 225 (בורסת טוקיו) ומדד נאסד"ק 100.

כמקובל בהנפקות של תעודות סל, מרבית התעודות יימכרו למשקיעים במסחר השוטף בבורסה. לצורך כך, הוכנה בתכלית אינדקס מסגרת בהיקף של כ-3 מיליארד שקל ל-6 התעודות וההערכות הן שההיקף המונפק של התעודות החדשות יגדל במהלך התקופה הקרובה.

אלו תעודות הסל הבינלאומיות הראשונות המונפקות על ידי תכלית.

איל סגל, מנכ"ל משותף בתכלית אינדקס, אמר היום כי, "הביקושים הגבוהים בהנפקה האחרונה מלמדים על העניין הגובר של המשקיעים בתחום תעודות הסל, ואנו משוכנעים שתהליך זה רק ילך ויתעצם. הגדלת סל המוצרים של תכלית מאפשרת למשקיע להרכיב תיק השקעות גלובלי ומפוזר המורכב מתעודות סל בלבד".