ניצחון זמני לחברות הסלולריות: נדחתה קבלת החלטה שתטיל עליהן את מלוא השיפוי בגין האנטנות

משרדי התקשורת ואיכות הסביבה ביקשו לדחות את ישיבת המועצה הארצית לתכנון שנועדה לאתמול

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה דחתה את הדיון שהיה אמור להתקיים אתמול (ג') בנושא שיפוי אתרי האנטנות הסלולריות על-פי תמ"א 36 א', ובכך נרשם ניצחון זמני לעמדתם של משרד התקשורת והמשרד לאיכות הסביבה בעניין. אתמול היה אמור להתקיים במועצה דיון בו היה מוחלט, כי מלוא השיפוי יוטל על החברות הסלולריות.

מנכ"ל המשרד לאיכות הסביבה, מיקי הרן, ומנכ"ל משרד התקשורת, אבי בלשניקוב, פנו למנכ"ל משרד הפנים, אוסקר אבו-ראזק, שהוא גם יו"ר המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, בבקשה שידחה את הדיון בעניין. החברות הסלולריות ביקשו לקיים את הדיון כיוון שמצב הביניים הקיים היום לפיו 100% מהשיפוי חל על חברות הסלולר הוא גרוע מבחינתן.

אבו-ראזק קיבל את הבקשה ודחה את הדיון לחודש הבא, ובינתיים יהיה ניתן להעלות את הטענות של המתנגדים להחלטה המתוכננת של המועצה הארצית.

משרד הפנים פעל לאחרונה לקעקוע המלצות וועדת המנכ"לים שדנה בנושא הקמת אתרי אנטנות סלולריות, ואשר קבעה נהלים ברורים לאישורים הנדרשים להקמת אתרים סלולריים, תוך מתן עדיפות להקמת תאים קטנים ורבים על פני אנטנות גדולות ומעטות. עוד קבעה הוועדה, כי השיפוי יחולק באופן משתנה בין הרשות המקומית לבין החברות הסלולריות.

אולם, לאחרונה הועבר בכנסת חוק הקרינה הבלתי מייננת הקובע, כי השיפוי יחול על החבורת הסלולריות, והמועצה הארצית מבקשת לאשר החלטה זאת.