טמפו הקימה חברה-בת לייצור מים מזוככים שיוחדרו לשוק בתוך כחודש, תחת השם אקווה נובה. החברה החדשה נושאת את השם אקווה נובה ווטרס (Aquanova waters). בראש החברה הוצבה רותי קלנר-עקרון, לשעבר מנהלת תחום המעדנים בשטראוס. בימים אלה החלה בחברה להציג את המים בפני רשתות השיווק.
כפי שנחשף לפני כשנה ב"גלובס", מדובר בקטגוריה חדשה של מים אשר עוברים תהליך זיכוך והעשרה במינרלים, שנשען על מוצר דומה של פפסי. בארה"ב משווק מוצר זה תחת השם "אקווה פינה", שהינו מותג המים המוביל בארה"ב.
ככל הידוע, המים מטופלים בטכניקה של אוסמוזה הפוכה, כך שהופכים מזוקקים ואליהם מוחדרים פנימה מינרלים באופן מלאכותי על מנת להציג ערך מינרלי.
לכאורה ניתן היה להניח כי במקום להחדיר מותג חדש תשתמש טמפו במותג המים המינרלים שלה, סן בנדטו, אולם, יצרנית המים המינרלים סן בנדטו לא אפשרה שימוש במותג מים מינרלים לשיווק מי שתיה מתוספים.
כניסתה של טמפו לשוק חדש זה תאפשר לה למכור מים בתוספת מינרלים, גם אם מקורם אינו ממימי מעיין, במחיר נמוך יותר ביחס למים מינרלים. עם זאת, לא ברור מדוע אין טמפו מבססת תחילה את החדירה על יבוא ורק לאחר מכן, לאחר שתבחן את תגובות השוק, היא נכנסת להליך של יצור הדורש השקעת משאבים לא מבוטלים.
מהלך זה של טמפו מזכיר את המהלך שבו יצאה קוקה קולה בארץ לפני כעשרים שנה עם מותג המים מיראבל, שהיה למעשה מי שתיה עם תוספים מינרלים, מותג שכידוע נכשל ונעלם מהשוק.
כידוע, התנגד ז'ק בר, בעלי טמפו, בשנה החולפת למהלך המיזוג בין יפאורה-תבורי ובין מי עדן, מיזוג שאכן לא אושר על-ידי הממונה על ההגבלים העסקיים - מה שלא מנע את ההתקשרות בין שני הצדדים על בסיס הפצה.
יפאורה-תבורי החלה לפני כשנה להפיץ את מי עדן, ובכך פטרה את מי עדן מהצורך להחזיק את מערך הפצה היקר וההפסדי שלה.
מצד שני, מתחרה טמפו בתחום המים המינרלים עם החברה המרכזית למשקאות קלים שעל פורטפוליו המותגים נמנית נביעות, שבה רכשה החברה שליטה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.