בעלי הסינמה סיטי משתלטים על אן.אם.סי

קבוצת סרטי יונייטד קינג בבעלות האחים משה וליאון אדרי, עומדת לרכוש את חברת המוסיקה שבשליטת ידיעות אחרונות ודני ידין

קבוצת סרטי יונייטד קינג בבעלות משה וליאון אדרי (בעלי הסינמה הסיטי) עומדת לרכוש את אן.אם.סי.מוסיקה, הנמצאת בבעלות ידיעות אחרונות ודני ידין. הרכישה תהפוך את קבוצת סרטי יונייטד קינג לבעלת התוכן הגדולה ביותר בתחום הקולנוע והמוסיקה בארץ.

חברת NMC סבלה בשנים האחרונות מהפסדים כספיים כבדים, שנבעו מתעשיית זיופים גדלה ומהמעבר של קטלוג המוסיקה של חברת EMI לחברה המתחרה, הליקון (מדובר בכל היצירות והיוצרים החתומים בחברת המוסיקה השלישית בגודלה בבריטניה). הפסדי החברה דירדרו את שווי השוק שלה ל-1.3 מיליון דולר בלבד.

סרטי יונייטד קינג העוסקת בהפצת סרטי קולנוע, הוקמה ב-1974 על ידי משה וליאון אדרי. ב-1983 הוקמה גלובוס-יונייטד להפצת די.וי.די, בשותפות עם יורם גלובוס. ב-1997 החלה הקבוצה בהקמת הסינמה סיטי בצומת גלילות עם שני שותפים נוספים. הקומפלקס נפתח ב-2002 והפך להצלחה מיידית. NMC היא חברה ותיקה שקיימת מזה כ-50 שנה. בספרייה שלה, שהיא הנכס העיקרי של החברה כיום ומקור שוויה, רפרטואר של קלאסיקות ישראליות. שוק המוזיקה בישראל מגלגל כיום כ-150 מליון שקל בשנה, וחלקה של NMC עומד על כ-35%.

במסגרת העסקה, אמורה סרטי יונייטד לרכוש 22.25% מידי ידיעות אחרונות ו-22.25% מדני ידין, מייסד החברה. לאחר העסקה, תתחלק הבעלות על החברה באופן הבא: 44.5% לקבוצת יונייטד, 25% למשקיע יהודי שוויצרי, 2.75% לידיעות אחרונות, 2.75% לדני ידין ו-25% בידי הציבור. על-פי מתווה העסקה, תשלם יונייטד קינג כ-900 אלף דולר במזומן בתוספת ערבות בנקאית של 800 אלף דולר לבנק לאומי. הערבות נועדה עבור הלוואה שלוקחת NMC לתשלום פיצוי לחברת EMI, בהתאם להסכם פשרה.

"המהות של הקבוצה שלנו היא תוכן, ולכן תחום המוזיקה הוא השלמה טבעית", אומר משה אדרי. "נוכל לעשות שימוש בפסי קול של סרטים ובשירים מתוך מחזמרים שאנחנו שותפים בהפקתם".

אדרי טוען כי מצבה של תעשיית המוזיקה בכלל ושל חברת NMC בפרט, אינו מדאיג אותו. "בשוק המכירות הפיזיות יש התייצבות. אנחנו מתכוונים לטפל היטב באומנים הקיימים, ולמצוא אומנים חדשים. ניתן להם בית חם, כמו שעשינו בקולנוע ובתיאטרון. אנחנו נלחמים בהורדות לא חוקיות ורוצים לפתח עוד יותר את ערוצי המדיה החדשים - סלולר, VOD ואינטרנט".