יצחק לוי: התפטרתי מהממשלה גם בגלל המינויים שעשה עמרי שרון מאחורי גבי

"במקום לדאוג לתשלומי פנסיות לגמלאים ולאלמנות בשירותי הדת - הוא סידר משרות למקורבים"

בכנסת לא הופתעו מחשיפת ערוץ 10 אמש (א') של יומני עמרי שרון והמינויים הפוליטיים שרקח בתקופתו כחבר כנסת.

ח"כ יצחק לוי, לשעבר שר בלי תיק מטעם המפד"ל במשרד רה"מ, עד לפני שנה וחצי - חש את תוצאות המינויים האלה על בשרו, בהיותו הממונה על שירותי הדת, שעברו לניהול המשרד לאחר פירוק משרד הדתות.

"התפטרתי בגלל תוכנית ההתנתקות, אבל ברקע היו גם המינויים שעמרי שרון עמד מאחוריהם, ונעשו מאחורי גבי", אמר לוי היום (ב') ל"גלובס".

"עשיתי הרבה רעש אחרי שעזבנו את הממשלה, בוועדה לביקורת המדינה, ובהצעה לסדר היום במליאת הכנסת. האיש הזה הרס למעשה את שירותי הדת, כשראה בעשרות המועצות הדתיות ברחבי הארץ כר רחב למינוי של אנשים לא מתאימים בשכר, בעיקר מהליכוד, אבל גם במסגרת הסכמים קואליציוניים חמורים".

המנכ"ל של המדינה

בכנסת כינו אז את שרון הבן "המנכ"ל של המדינה". המינוי של חבר מרכז הליכוד שלמה בן-עמרה מקרית-אונו לתפקיד חשב-מלווה במועצה הדתית בבאר-שבע, שהוזכר בערוץ 10, היה אפס קצה של המינויים עליהם טוען ח"כ לוי.

"עמרי שרון היה הרסני בכל הנוגע לשירותי הדת. במקום לדאוג למימון השירותים ולתשלומי פנסיות לגמלאים ולאלמנות, הוא סידר משרות למקורבים".

יצוין, כי לוי העלה את הטענות האלה בזמנו, והממשלה, בתשובה להצעה לסדר היום שלו, אמרה שהמינויים נעשו באופן חוקי.

לוי: "כולנו ידענו אז, כי מי שמנהל את הדברים ביד רמה ועומד מאחורי המינויים הוא עמרי שרון. חבל שוועדת הביקורת שבה העליתי עניין זה התמקדה יותר בעתיד שירותי הדת, ולא במצב הנוכחי".

תופעה מושחתת

יו"ר הוועדה כיום, ח"כ מלי פולישוק-בלוך, אומרת, שהנושא אכן עלה לפני כניסתה לתפקיד, אבל היא מבקשת לדון בו בהרחבה בהקדם. היא רואה בחשיפת היומנים חלק מהתופעה המושחתת של המינויים הפוליטיים שהוועדה מטפלת בה לאחרונה, ושאמורה לחול עליה לפחות הדין של מינויי צחי הנגבי. אלא שישיבות הוועדה בפגרת הבחירות טעונות היתר מיוחד של יו"ר הכנסת.

יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, דחה את בקשת פולישוק לקיים דיון בוועדה. פולישוק טענה, שמניעי הדחייה הם פוליטיים, והאשימה את ריבלין בניסיון להגן על הליכוד.

"מניעים פוליטיים"

ריבלין אמר בתגובה, כי המניעים של פולישוק הם פוליטיים, וכך גם הנושא כולו, שיש לו קשר ישיר למערכת הבחירות. "עמרי שרון אינו חבר כנסת. אני מאשר נושאים בעלי דחיפות שלא ניתן לדחות אותם לכנסת הבאה, ובעניין זה אינני רוצה שיאשימו אותי שפעלתי ממניעים פוליטיים נגד שרון ומפלגת קדימה.

"אישרתי לפולישוק לקיים ישיבות מעבר למכסה שהוקצתה לה בפגרה כמו בנושאי דו"חות המבקר על התנתקות ונכי צה"ל, אחרי התייעצות עם המבקר שעמד על דחיפותם", אמר.

מטעמו של עמרי שרון נמסרה אמש התגובה, שהמסמכים שנחשפו הם ניירות עבודה שלו משנת 2004, בתקופתו בסיעת הליכוד.

"כחבר כנסת נהג עמרי שרון לערוך פגישות עבודה רבות עם ציבור בוחריו ועם אזרחים רבים שפנו ללשכתו בבקשות בנושאים שונים.

"עמרי נהג לסכם את הבקשות שהופנו אליו במהלך פגישות אלו. כיום הוא אינו איש ציבור, ולא עוסק בדבר מהנושאים שמופיעים בכתבה".

היום לא ניתן היה לקבל את תגובתו של עמרי שרון.