היקף המס ששילמו החקלאים בשנת 2005 על העסקת עובדים זרים מסתכם ב-115 מיליון שקל

כך עולה מסיכום שערכה התאחדות חקלאי ישראל * ביום חמישי הקרוב יתקיים כנס מחאה של החקלאים בתביעה לביטול מוחלט של כל המיסים

היקף המס ששילמו החקלאים בשנת 2005 על העסקת עובדים זרים מסתכם ב-115 מיליון שקל. כך עולה מסיכום שערכה כלכלנית התאחדות חקלאי ישראל, רחל בורושק.

התשלום כולל מס מעסיקים בשיעור של 8% ממשכורתו של העובד הזר, אגרה שנתית בסך של 1,000 שקל לעובד לשנה ואגרת רישום של 500 שקל לעובד.

על פי התחשיב שערכה ההתאחדות, בשנת 2006 עומדים תשלומי המס לגדול ולהסתכם ב-135 מיליון שקל וזאת בעקבות העלאת מס המעסיקים ל-10%.

מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, יוסטה בלייר, טוען שהמיסים הייחודיים על העובדים הזרים מצטרפים למיסים הרגילים של מס הכנסה וביטוח לאומי, אותם משלמים החקלאים עבור עצמם ועבור עובדיהם בדומה לכל עצמאי במדינה. מס המעסיקים נגבה מהחקלאים אך ורק על בסיס משכורת העובדים, בלי קשר לגובה הכנסותיהם. לדבריו, הצירוף של כל המיסים מביא לכך שחלק מהחקלאים מגיעים לשיעורי מיסים דמיוניים ובלתי סבירים של 60% ויותר מהכנסותיהם. במקרים אחרים חקלאים שנמצאים בהפסדים ושכלל לא אמורים לשלם מס הכנסה נאלצים להוציא כספים מחסכונות משפחתם כדי לשלם את המס.

על רקע זה יקיימו החקלאים ביום חמישי הקרוב כנס מחאה בתביעה לביטול מוחלט של כל המיסים, האגרות וההיטלים על העסקת עובדים זרים. דובי אמיתי, מגדל פירות ממטולה, אשר יזם את הכנס בשיתוף עם ההתאחדות וארגוני המגדלים, אומר שהעסקת העובדים הזרים היא אילוץ של החקלאים מאחר ואין די עובדים ישראלים שמוכנים לעבוד בעבודה תובענית כמו החקלאות. "אם היינו רואי חשבון או סוחרים, לא הייתה לנו שום בעיה להעסיק רק ישראלים, אבל בחרנו במקצוע שבו אנו נאלצים להביא לארץ עובדים זרים כדי שנוכל לגדל. אין שום סיבה ושום הצדקה מוסרית להעניש אותנו על כך".