סיפור אישי עם מסר

יו"ר איגוד תעשיות הטקסטיל והאופנה, רמזי גבאי, חושף סיפור אישי מרגש עם מסר לממשלה * מנכ"ל מגדל, איזי כהן, מצטרף לצוות שיעצב את האסטרטגיה של חברת הביטוח האמריקנית ג'נרלי * ומנכ"ל ווינד ריבר ישראל, יובל צוק, לוקח את העובדים שלו לנהיגת שטח קרבית בחולות ניצנים

רמזי גבאי מספר

ביום התקשורת של תעשיות הטקסטיל, מטעם התאחדות התעשיינים, חשף יו"ר איגוד תעשיות הטקסטיל והאופנה בהתאחדות ומנכ"ל חברת אופיס-טקסטיל, רמזי גבאי, סיפור אישי מרגש עם מסר לממשלה.

לפני שנה החליט גבאי לפתוח מתפרה בשדרות. המתפרה החלה את דרכה עם 50 נשים עובדות. כדי לממן את העסק, פנה גבאי לידידו, "יהודי אמריקני חם ועשיר", כדבריו, כדי שזה יצטרף כשותף. אחרי שנה, מספר גבאי, המתפרה הפסידה המון כסף, ועם כל כאב הלב על העובדים, השניים שקלו לסגור אותה.

לפני הסגירה, החליט הידיד האמריקני להראות לאביו הקשיש את המתפרה. האב, שנמלט בשעתו מרוסיה והגיע לארה"ב, התעסק בטקסטיל, עשה חיל בעבודתו והתעשר. כשהגיע האב הזקן לשדרות, הוא הרגיש בבית. הוא שוחח ברוסית עם התופרות, נזכר ב"מולדת", התרגש עד בכי, ואמר, "זה היה היום המאושר בחיי".

זמן קצר אחר כך נפטר האב. ואז התברר כי הוא הוריש חלק ניכר מכספו למתפרה בשדרות, תוך צוואה לבנו: "אתה חייב לשמור על המתפרה".

אלא שגבאי, בגלל ההפסדים, לא יכול היה להמשיך במימון המתפרה. החבר התחנן: "אבל אבא שלי ציווה עליי לשמור עליה, וגם נתן את הירושה שלו בשבילה. אז מה עושים?".

כדי לא לפגוע באב ובשדרות, החליטו רמזי והידיד על הקמת "עמותה למען שדרות" שתפעיל את המתפרה. השבוע יגיע הנדבן האמריקני להשקת העמותה, שתממן את המתפרה ב-300 אלף דולר בשנה.

סיפור יפה? לא לגמרי בעיני רמזי גבאי. הכסף שמתקבל מהעמותה מממן אמנם חלק ממשכורות העובדים, אבל זה בוודאי לא מספיק להפעלת המפעל לאורך זמן. לדעתו, כאשר המדינה לא עוזרת לענף, בעצם אין ברירה אלא להעביר את התפירה לגדה. (איילה זמרוני)

איזי כהן מעצב

חברת הביטוח האמריקנית ג'נרלי מקימה צוות של מנהלי הקבוצה לעיצוב האסטרטגיה והמטרות של החברה ברחבי העולם. ברשימת הבכירים יש גם נציג ישראלי: מנכ"ל מגדל איזי כהן, שיעבוד עם מנהלי חברות הבנות של ג'נרלי במדינות כמו איטליה, צרפת, גרמניה, ספרד ואוסטריה. (רון שטיין)

יובל צוק לוקח

מנכ"ל ווינד ריבר ישראל והמזה"ת, יובל צוק, לקח את העובדים שלו ליום כיף שהתחיל בנהיגת שטח קרבית בחולות ניצנים. העובדים מאוד התגאו בביצועיהם ואמרו שהנהיגה על הטרקטורונים לא הייתה מביישת שום ראלי שטח. אחר כך הם הלכו לביקור במבשלת הבירה קרלסברג באשקלון. הביקור כלל הסבר על דרכי הכנת הבירה מהשדה ועד לבקבוק ובסיום המסלול היו "טעימות" לחבר'ה. אחרי ארוחת צהריים מאוחרת, שבו הלוחמים למרכז.