סקר "גלובס" שבוע וחצי לבחירות: קדימה עולה ל-36-37 מנדטים; הליכוד יורד ל-15; העבודה - 18

18% עדיין מתלבטים * עלייה בתמיכה באולמרט בעקבות הפעולה ביריחו * ישראל ביתנו מתחזקת

פעולת צה"ל בכלא יריחו בלמה את הירידה המתמשכת של קדימה בסקרים ולראשונה, לאחר כחודש - קדימה אף עולה ב-2-3 מנדטים. כך עולה מסקר "גלובס-סמית" שנערך ע"י רפי סמית.

על-פי סקר "גלובס-סמית" קדימה עולה מ-34-35 מנדטים בשבוע שעבר - ל-36-37 מנדטים השבוע. עוד עולה מהסקר, כי הליכוד ירד השבוע מ-17-18 ל-15 מנדטים והעבודה מקבלת 18 מנדטים, לעומת 18-19 בשבוע שעבר.

ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן ממשיכה להתחזק והשבוע היא מתייצבת על עשרה מנדטים. האיחוד הלאומי-מפד"ל וש"ס שומרות, על-פי הסקר, על יציבות וכל אחת מהן מקבלת 9-10 מנדטים.

מהסקר גם עולה, כי השבוע חלה עלייה בתדמיתו של אולמרט. 41% השיבו שהוא מתאים לראשות הממשלה, לעומת 38% בשבוע שעבר.

עם זאת, מהסקר גם עולה, כי שיעור המתלבטים עדיין גבוה והוא עומד השבוע על כ-18%, שככל הנראה, רק בסמוך ליום הבחירות, או אפילו במהלכו יחליטו עבור מי להצביע, אם בכלל. מבדיקת מאפייני המתלבטים עולים הנתונים הבאים: יותר נשים, יותר גילאי ביניים, יותר חילוניים, יותר בעלי רמת השכלה גבוהה ויותר עדות מזרח.

מבדיקת סקר "גלובס-סמית" גם עולה, כי כ-80% ממצביעי קדימה הצביעו ב-2003 לאחת משלוש המפלגות הגדולות: לליכוד - כ-40% לעבודה - כ-20% לשינוי - כ-20%, והיתר הצביעו למפלגות אחרות, או מצביעים חדשים.

מהסקר גם עולה, כי ישראל ביתנו של ליברמן אשר עיקר תמיכתה ב"קול הרוסי" (מקבלת בין 35% ל-40% מהקולות במגזר זה) "זוחלת" גם לציבור הישראלי הוותיק.

נתון נוסף מעניין הוא שבשאלה מהו הגורם שהכי משפיע עליך בהחלטה לאיזו מפלגה לבחור: 36% ציינו את הנושא המדיני-בטחוני, 29% את הנושא הכלכלי-חברתי, 10% את המועמד לראשות הממשלה, 10% עמדות בנושא דת ומדינה, 9% את השחיתות ורק 5% את רשימת מועמדי המפלגה לכנסת. היתר לא הביעו דעה.