בית ההורים של ויצ"ו בת"א לא ייסגר אם הדיירים הקשישים ירצו לשהות בו

ויצ"ו מעוניינת לבנות 300 דירות בשטח של 40 אלף מ"ר ליד רחוב ויצמן

הדיון המשפטי בנוגע למתחם ויצ"ו בקרן הרחובות ויצמן ושדרות דוד המלך בת"א ממשיך. ויצ"ו טוענת בתגובתה לבקשת דיירי בית ההורים, לצו מניעה זמני, האוסר על שינוי ייעוד ופינוי הדיירים הקשישים, כי מעולם לא היה בכוונתה לסגור את בית ההורים במארס 2006.

לטענתה, הליכי תכנון שינוי ייעוד המקרקעין ייערכו שנים ואין ולא היה בכוונתה לבצע כל מעשה באופן חד-צדדי וללא הסכמת הדיירים.

לטענת ויצ"ו, לאחר שהסתבר לה כי הדיירים לא מסכימים לסגור את בית ההורים, היא הודיעה לדיירים כי אין בכוונתה לסגור את בית ההורים כל עוד הדיירים ירצו להמשיך ולשהות בו.

בתגובה נאמר עוד, כי אין מקום לצו גורף האוסר על ויצ"ו לנצל את זכויותיה על פי הדין ולהגיש תוכניות שונות לגבי המתחם.

עוד טוענת ויצ"ו, כי הדיירים בבית ההורים זוכים לתמיכה ויד מכוונת מהדיירים המתגוררים בסמוך לבית ההורים, ואשר מעוניינים למנוע את אישור התוכנית לשינוי ייעוד המקרקעין.

בהחלטתו מ-22 בפברואר 2006 קבע השופט, יהודה זפט, כי לא שוכנע בקיומה של סכנת סגירה מיידית של בית ההורים ו/או העברתם המיידית של הדיירים בעל כורחם, לפיכך לא יינתן צו במעמד צד אחד.

עמותת ויצ"ו הגישה לוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ת"א תוכנית להקמת מתחם מגורים יוקרתי בשטח כולל של 12 אלף מ"ר בנוי, בשטח שעליו בנויים כיום משרדי ויצ"ו העולמית, בית ההורים ומעון ילדים.

לפי לתוכנית ייהרסו המבנים הקיימים ותחתיהם ייבנו 300 דירות בשטח כולל של 40 אלף מ"ר, בשני מגדלים בני 30 קומות כל אחד, ובשלושה בניינים בני 8 קומות.

כמו כן, התוכנית כוללת הקמת בניין נוסף בן 8 קומות המיועד למשרד ויצ"ו, וכן בניין ציבורי של עד 4 קומות, 4,400 מ"ר ו-550 מקומות חניה.

עמותת ויצ"ו צפויה לקבל עבור הקרקע לדירות בלבד 48 מיליון דולר, לפי 160 אלף דולר לקרקע לדירה. עיריית ת"א צפויה לקבל, מתוך התשלום עבור הקרקע, היטל השבחה בגובה של 10 מיליון דולר.

אישור התוכנית כרוך בשינוי ייעוד המגרש, ממגרש בעל אופי ציבורי עם 200% זכויות בנייה, לייעוד מגורים עם 300% זכויות בנייה, בהתאם למדיניות העירונית למגרשים בשטח של למעלה מ-3 דונם.

(ת.א 1218/06).