חברת מאגר מידע לנכסי נדל"ן תובעת מתחרות בטענה להעתקת אינפורמציה

ב.א.ר מאגר מידע טוענת כי חברת ישא ברכה ומנהלי מאגר דפי נדל"ן העתיקו מהאתר שלה מידע על דירות, משרדים ונכסי נדל"ן אחרים

חברת ב.א.ר מאגר מידע תובעת 4 מיליון שקלים משני גופים ירושלמיים מתחרים. החברה, המיוצגת על ידי עו"ד גלעד קורינלדי, טוענת כי חברת ישא ברכה ומנהלים בחברה אחרת, מאגר דפי נדל"ן, העתיקו מהאתר של החברה ומאינפורמציה שהחברה מעבירה למנוייה, מידע על דירות, משרדים ונכסי נדל"ן אחרים המיועדים להשכרה או למכירה.

מאגר מידע טוענת, כי המאגר הממוחשב מכיל כיום 7,000 דירות יד שנייה למכירה ו-2,000-5,000 נכסים פעילים להשכרה. לדברי החברה, 60% מהמידע שברשותה הם נכסים שהגיעו אליה מפניות ישירות של מפרסמים, והם בבחינת מקור ראשון ואילו 40% מהאינפורמציה לוקטה מלוחות מודעות ועוד.

לטענת החברה, המעסיקה 20 עובדים החברה, היא הראשונה בארץ בתחום מאגרי המידע בנושא נדל"ן והיא למעשה "המציאה את הגלגל". בין עובדיה 4 מתכנני בית העוסקים בפיתוח המערכות שלה. על פי התביעה, מאז שנת 2002 חלה נסיגה דרסטית בשיעור של 40% בכמות לקוחותיה ולפני מספר חודשים קיבלה תלונות מלקוחותיה שהתלוננו על כך שפרסמו את דירתם רק אצל התובעת, אך אנשים אחרים ומתווכים מתקשרים אליהם תוך ציון פרטים אחרים לחלוטין.

החברה שכרה שירותים של חוקרים פרטיים, שלטעתה גילו כי הנתבעים מעתיקים חומר ממאגר האינפורמציה של החברה ומשתמשים בו לשימושים מסחריים. קודם להגשת התביעה פנה עו"ד קורינלדי לבית המשפט המחוזי בבקשה לצו מניעה נגד המתחרים. בעקבות הבקשה מינהה ביהמ"ש את עו"ד צבי חיימוביץ ככונס נכסים שאמור היה לבדוק אם היה ניצול מידע מסוג כלשהו מצד הנתבעים. חיימוביץ' ציין כי גילה מתאם גבוה ביותר של נתוני מאגרי מידע של שתי החברות. ביום הפשיטה (19 בפברואר) שתלה מאגרי מידע נכס ברחוב פיקטיבי ועוד באותו היום קיבל נציג של החברה פניות מנציגי החברה הנתבעת. טרם הוגש כתב הגנה.