אולמרט למדינות החברות בארגון ה-OECD: ישראל בשלה להצטרף אליכן

"ישראל עומדת בכל הפרמטרים - והיא מובילה בפרסומים המדעיים, במהנדסים, בפטנטים ובתוצר לנפש"

"ישראל בשלה להצטרף לארגון המדינות המפותחות, ה-OECD". כך כתב מ"מ רה"מ ושר האוצר, אהוד אולמרט, בחוברת מידע שהועברה לכל המדינות החברות ב-OECD.

"ישראל עומדת בכל הפרמטרים והיא מובילה ביחס למדינות אחרות בעולם: במספר הפרסומים המדעיים, המהנדסים, הפטנטים, המחקר והפיתוח והתוצר לנפש. כלכלת ישראל ערוכה וצועדת בבטחה למאה ה-21", כתב אולמרט למדינות החברות בארגון.

אולמרט הדגיש, כי חשוב לצרף את ישראל כחברה מלאה ב-OECD וכי שילובה של ישראל יתרום ויחזק את ה-OECD. זאת, "הודות לרמת החיים הגבוהה, ענף ההיי-טק המשגשג, חופש השווקים ויציבותם ואורחות הדמוקרטיה הישראלית".

אולמרט הוסיף, כי בשנים האחרונות הממשלה הובילה רפורמות כלכליות חשובות: השירות הציבורי הוקטן, הסקטור הפרטי חוזק, הממשלה פינתה את מקומה בשווקים לטובתו, והסקטור העסקי הפנים את דרכי הפעולה בשווקים הבינלאומיים.

"הכלכלה הישראלית ערוכה ומוכנה להתמודד עם כל האתגרים ועל מקומה בכלכלה הגלובלית. חברות ב-OECD תסייע לישראל לשמר ולהגן על הרפורמות הכלכליות מהשנים האחרונות ותסלול את הדרך לרפורמות כלכליות חשובות נוספות", אמר.

כן ציין אולמרט, כי ישראל מודעת לגודל האחריות, למשימות וליעדים הכלכליים שיוטלו עליה, לאחר צירופה כחברה מלאה ב-OECD, "ואנחנו ערוכים לאתגרים הללו".

בחוברת נלווית מציין אולמרט את ההישגים הבולטים של הכלכלה הישראלית ב-2005: התוצר המקומי גדל ב-5.2%. הצמיחה של המשק הישראלי היתה גבוהה בממוצע ב-2.7% משיעורי הצמיחה ב-30 המדינות החברות ב-OECD. התוצר לנפש בישראל הגיע ב-2005 ל-17,838 דולר. משקל הסחר הכולל של המשק הישראלי מגיע ל-97% מהתוצר. אז ראשית 1990 ישראל השיגה צמיחה ממוצעת של 5% לשנה, בהתאם לפוטנציאל הצמיחה ארוך הטווח של המשק.

ביחס ל-43 מדינות מפותחות בעולם, רמת התוצר הכולל לנפש במשק הישראלי מגיעה ל-88%, לעומת הממוצע של ה-OECD. בשנים האחרונות זרמו למשק הישראלי השקעות זרות בסכום כולל של 33 מיליארד דולר.