חצי האי הירקוני: החברה לפיתוח ת"א מתחילה בעבודות השיקום ב-40 מ' ש'

מחצית תממן בעצמה ומחצית יממנו בעלי העסקים; התחזית: 2 מיליון מבקרים בשנה

החברה לפיתוח תל-אביב תחל בעבודות להפיכת חצי האי הירקוני, המקום בו פעל בעבר יריד המזרח של תל-אביב בשפך הירקון, למתחם של מסעדות, בתי קפה ואתרי בילוי. שטח המתחם 65 דונם, ועלות השיפוץ היא 40 מיליון שקל.

על-פי התוכנית, תישא החברה לפיתוח תל-אביב בעלויות הפיתוח, ואילו בעלי העסקים ישאו בעלות שיפוץ המבנים. עלות עבודות הפיתוח כ-20 מיליון שקל, עלות שיפוץ המבנים אף היא כ-20 מיליון שקל.

על-פי התוכנית, המקום יכיל מסעדות, בתי קפה, בארים, מתקני משחק לילדים, תיאטרון ושטחים פתוחים בהם יתקיימו אירועי חוצות. התוכנית כוללת גם שבע שדרות, שבהן ניתן יהיה לטייל בין הירקון לים.

יריד המזרח הוקם בראשית שנות ה-30 מתוך מטרה להעצים את פעילות התרבות והספורט של העיר. עם השנים איבד המקום מהפופולריות שלו, למרות מיקומו האסטרטגי, והפך לאסופה של עסקים הממוקמים בבתים מטים לנפול, מקום לאחסון מכולות, פסולת ואזור חניה לא מוסדר. במהלך השנים האחרונות הצליחה העירייה לפנות מהמקום פולשים ומחסנים.

לדברי מנכ"ל החברה לפיתוח תל-אביב, יוסי פורת פרנקל, חוזקה של התוכנית הוא במהירות הביצוע שלה ובעובדה שמימון הפיתוח יבוא מההון העצמי של החברה. פורת מדגיש, שבשנות ה-30 מנתה אוכלוסיית תל-אביב כ-200 אלף איש, וליריד הגיעו בכל שנה כ-600 אלף איש. להערכתו, בעתיד צפויים לבקר במקום כשני מיליון איש בשנה.