סאמיט רוכשת 6 בניינים בגרמניה בעלות של 290 מ' ש' המניבים הכנסות של כ-24 מ' ש' בשנה מדמי השכירות

הנכסים ממוקמים במרכז עיר הנמל רוסטוק שבצפון גרמניה * מימון העיסקה עשוי להתקבל מבנק אירופאי

סאמיט אחזקות נדל"ן התקשרה בהסכם נוטריוני לרכישת פורטפוליו הכולל 6 בנייני משרדים בעלות כוללת של 290 מליון שקל. את ההסכם ביצעה סאמיט באמצעות תאגיד גרמני אשר כ-95% מהזכויות בו מוחזקות על ידי החברה. בכוונת החברה להתקשר עם בנק אירופאי למימון העסקה, על כל שלביה, בתנאים שטרם נקבעו.

הנכסים ממוקמים במרכז העיר רוסטוק בצפון גרמניה, אשר אוכלוסיתה מונה כ-200 אלף תושבים. רוסטוק הנה עיר נמל מתפתחת על שפת הים הבלטי.

הנכסים האמורים נבנו ברובם בשנים 2000-2005 ומושכרים לתקופות שונות למגוון שוכרים הכוללים חברות טלקום, חברת ביטוח, חברת רכב ובעלי מקצועות חופשיים. השטח הכולל להשכרה של הבניינים הנו כ-40 אלף מ"ר, מתוכם כ- 5,000 מ"ר פנויים (כ- 12.5% מהשטחים להשכרה).

דמי השכירות, נטו, מהנכסים האמורים מסתכמים בכ-23.7 מיליון שקל לשנה, המשקפים תשואה של כ-8.15% על עלות הנכסים, בשעורי התפוסה הנוכחיים, לפני השכרת יתרת השטחים הפנויים.

השלמת העסקה כפופה לבדיקת נאותות וצפויה להסתיים בחודש מאי 2006. המוכרת הנה חברה פרטית גרמנית שאינה קשורה לחברה או לבעלי ענין בה.

בשלב הראשון יירכשו 5 בניינים ואילו השלמת רכישתו של הבנין השישי צפויה לחודש דצמבר השנה. בנוסף, ניתנה לחברה אופציה לרכישת 2 בניינים נוספים בעלות של 70 מליון שקל, בכפוף להשלמתם ולהשכרתם מראש לשוכרים איכותיים לתקופות ארוכות.

בנוגע למימון העיסקה צפויה ההתקשרות עם הבנק האירופי להתבצע בתנאי מימון שיהיו דומים לתנאי המימון של העסקאות האחרות שבצעה בגרמניה בחודשים האחרונים. בדבר הנפקה בבורסה בלונדון מוסבר כי בכפוף להשלמת ההנפקה, גם נכסים אלו יימכרו לחברה המונפקת על פי הערכת שווי של מעריך שווי עצמאי.

התממשות העיסקה האמורה תלויה בנוסף בגורמים אשר אינם בשליטת החברה, כגון תוצאות בדיקת הנאותות שתערוך, התנהגות השוכרים, חידוש חוזי שכירות קיימים ויכולת החברה להשכיר שטחים נוספים בנכס, הוצאות בלתי צפויות בקשר עם הנכס וגורמים אחרים. קיומם של אירועים בלתי צפויים כאמור עלול להביא לאי השלמת העסקאות האמורות לעיל או לשינוי לרעה ברווחי החברה מהחזקת הנכס האמור, לשון ההודעה.