בורסת AMEX מחזרת אחרי חברות ישראליות: משלחת בכירים מגיעה לארץ

משקף החלטה תאגידית להמשיך במדיניות העמקת הקשרים עם ישראל ולהגדיל את הפלח הישראלי

משלחת של בכירי הבורסה האמריקנית (AMEX) בניו-יורק מגיעה בשבוע הבא לישראל, במאמץ נוסף להגדיל את הפלח הישראלי שלה ולהגדיל את הפרופיל שלה בישראל. רוברט ווטצ'אק, מנהל בכיר בבורסה, הממונה על קידום מכירות באירופה ובישראל, אמר בראיון ל"גלובס", כי הביקור נועד להפגין את המשך המחויבות העמוקה של AMEX לשוק הישראלי.

זה לא יהיה הביקור הראשון של בכירי הבורסה האמריקנית בישראל. משלחת של הבורסה ביקרה בתל-אביב בפברואר אשתקד, ביוזמת הציר הכלכלי של ישראל בניו-יורק, זהר פרי, ומאז נמשך קשר הדוק למדי עם ישראל, עם חברות ישראליות ועם פוליטיקאים ישראליים. ווטצ'אק ביקר בישראל חמש פעמים ב-2005.

לביקור בשבוע הבא יש משמעות מיוחדת: הוא משקף החלטה תאגידית להמשיך במדיניות העמקת הקשרים עם ישראל, לרבות החיזור אחר חברות ישראליות, בעקבות חילופי גברי בהנהגת הבורסה. היו"ר והמנכ"ל הקודם, סאל סודאנו, שסמך ידו על המדיניות ה"ישראלית" של AMAX, התפטר זמן קצר לאחר תחילת יישומה. הביקור המתוכנן עתה מאשש את דבקותו של היו"ר והמנכ"ל החדש, ניל וולקוף, בהמשך המדיניות של פעילות בזירה הפיננסית הישראלית.

דני גילרמן, שגריר ישאל באו"ם, סייע בארגון הביקור.

חברי המשלחת יהיו וולקוף, ג'ון מקגוניגל, סגן נשיא בכיר לאקוויטי ושני דירקטורים-מנהלים, ווטצ'אק ופול דורפמן.

החלק הישראלי ב-AMEX קטן מאוד. חברת גורונט מירושלים, שפיתחה תוכנה לעקיפת מנועי חיפוש, היא למעשה הנציגה הישראלית היחידה שם, לצד חמש-שש חברות שמזוהות עם ישראל אך רשומות בארה"ב. רוב החברות הישראליות בארה"ב נסחרות בנאסד"ק.

מקגונגל אמר ל"גלובס", ערב הביקור הראשון של המשלחת אשתקד, כי AMEX ניהלה מגעים עם 12 חברות ישראליות, שחלקם הגיעו לשלב מתקדם. הוא אמר אז, כי היה רוצה, שהבורסה האמריקנית תהיה הזירה שבה ייפגשו ההיצע הישראלי והביקוש האמריקני. "יש חברות ישראליות שכבר רשומות בנאסד"ק והיינו רוצים שהן יעברו אלינו", אמר.

זרם של עריקות מנאסד"ק טרם התממש, אך ווטצ'אק אמר אתמול, כי מו"מ עם שתיים מהחברות הישראליות נמצא על סף הבשלה. עוד אמר ווטצ'אק, כי חברי המשלחת ייפגשו עם הנהלת הבורסה של תל-אביב לדיון על שת"פ אפשרי בפלטפורמת של סלי מניות הייחודים לאמקס.