עקב הקפאת המיזוג עם דור-אלון: סונול צפויה לבקש לדחות את מכרז בית הזיקוק באשדוד

בסונול בוחנים את ההשלכות המשפטיות של המהלך * דדי בורוביץ: "נחכה לדודי ויסמן עד השנייה האחרונה"

סונול צפויה לבקש לדחות את המועד להגשת ההצעות לרכישת בית הזיקוק באשדוד. בכירי סונול בוחנים היום (ה') את ההשלכות המשפטיות של המהלך.

בית המשפט העליון שעיכב את המיזוג בין סונול לדור-אלון , משאיר את החברות במצב של אי-וודאות. בית הדין להגבלים עיסקיים, שאישר את המיזוג, קבע כי החברה הממוזגת אינה רשאית להתמודד על רכישת בית הזיקוק באשדוד. מצד שני, יכול להיות מצב בו המיזוג לא יאושר, מצב בו סונול ודור-אלון, כל אחת בנפרד, תהיה רשאית להתמודד במכרז.

המהלך למכירת בז"ן אשדוד החל בפברואר. כיום מתמודדות 6 חברות במכרז: סונול, דלק, דור-אלון, אמפל של יוסי מימן, פז, רוסנפט בשיתוף מפ"ל, של ג'קי בן-זקן. הקבוצות השלימו באחרונה את שלב חדרי המידע ולאחר יום העצמאות יחל הסיבוב השני בחדרי המידע.

הערכות הן, כי הגשת ההצעות תיקבע ליוני. אחת הבעיות המשמעותיות אליה נקלעו דור-אלון וסונול, היא הדרישה להפקיד ערבות בנקאית בגובה של 100 מיליון שקל כתנאי להשתתפות במכרז.

הערכות: בית המשפט העליון יקבל הכרעה במהירות

"נחכה לדודי ויסמן עד השנייה האחרונה, כל עוד אנו מאמינים שאפשר לאשר את העיסקה". כך אומר דדי בורוביץ, בעלי סונול.

בורוביץ הוסיף, כי מבחינת המחויבות החוזית, גרנית הכרמל, חברת-האם של סונול, התחייבה להמתין עד דצמבר 2005, אך לאור התפתחות העניינים הבטחנו לויסמן ללכת איתו עד הסוף.

גורמים בענף הדלק העריכו היום, כי החלטת בית המשפט העליון תתקבל בתוך זמן קצר. לדבריהם, בית המשפט העליון הבין שמדובר בסוגייה דחופה.