פרץ גבר על מתנגדיו ברוב זעום: מרכז העבודה אישר את רשימת השרים לפי בחירתו כמקשה אחת

יו"ר העבודה ניצח ברוב זעום של 34 קולות * ח"כ עמי איילון: "פרץ קיבל סמכות, אבל המרכז שם סייג לכוחו"

יו"ר העבודה, עמיר פרץ, גבר על מתנגדיו ברוב זעום של 34 קולות. תמכו בו 667 חברי מרכז, שהם 51.8%. 633 חברי מרכז התנגדו.

מספר דקות לאחר היוודע תוצאות ההצבעה, אישר מרכז המפלגה את רשימת שבעת שרי העבודה כמקשה אחת כמעט ללא מתנגדים, בהצבעה גלויה.

משמעות ההחלטה היא שהשרים לא ייבחרו בהצבעה חשאית במרכז כפי שדרשו מתנגדיו של פרץ.

עם זאת, הפער הנמוך עדיין מאיים על מנהיגותו של פרץ, ומתנגדיו ייערכו כדי לנתח את משמעות התוצאה הצמודה, ולחשב על-פיה את המהלכים הבאים.

יחד עם זאת, נראה כי לא צפוי פילוג אחרי הצהרת הח"כ דני יתום לראשי המתנגדים, שהודיע שיקבל את דין התנועה ויסייע לפרץ אפילו מהספסלים האחוריים של הכנסת.

תגובה ראשונה של מתנגדי פרץ השמיע הח"כ עמי איילון, שאמר על נצחונו הזעום של פרץ: "המפלגה ניצחה, פרץ קיבל סמכות, אבל המרכז שם סייג לכוחו. היום נפתח מאבק מתמשך על מפלגת העבודה".

כזכור, בסוף השבוע התגבש גרעין של "מורדים", אשר איים לפרוש מסיעת העבודה אם המרכז יחליט שלא להכריע על השיטה בהצבעה חשאית.

על-פי החוק, דרושים לפילוג לפחות שליש מחברי הסיעה, כלומר 6-7 ח"כים. בסיעה דיברו על "מלחמת עולם" שעלולה להתפתח בישיבת המרכז, אם המורדים ינסו להעמיד את מנהיגותו של פרץ למבחן. מובילי הדרישה להצבעה חשאית היו הח"כים מתן וילנאי, דני יתום ועמי אילון, שגם התנגדו לדרישת פרץ לקבל את אישור המרכז לרשימת השרים שבחר בעצמו כמקשה אחת.

אמש (מוצ"ש) שידר פרץ "עסקים כרגיל", עת כינס לקראת חצות בבית המפלגה בת"א את בכירי הסיעה להודיע רשמית על חלוקת התיקים לפי בחירתו, שרובם כבר פורסמו: תיק הביטחון וסגן ראש הממשלה לפרץ; החינוך ליולי תמיר; התשתיות לבנימין בן-אליעזר; התיירות ליצחק הרצוג; החקלאות לשלום שמחון; שר ללא תיק הממונה על חוק רשות השידור למזכ"ל איתן כבל, ותיק שנתפר ברגע האחרון לאופיר פינס, בהסכמה מאולצת מצידו - של התרבות והספורט, אשר שוב יופרדו ממשרד החינוך ויצטרפו למשרד המדע והטכנולוגיה, ובנוסף את ענייני ירושלים שנועדו קודם לספק את התוכן לשר השני מטעם העבודה ללא תיק.