לגנא גייסה ממשקיעים מוסדיים 150 מיליון שקל באג"ח ואופציות לרכישת מניות אנגל אירופה

כתבי האופציה ניתנו לפי מחיר מימוש של 203 שקל למניה, מחיר המשקף לחברה שווי של 520 מיליון שקל

לגנא הולדינגס , מקבוצת אנגל ובעלת השליטה באנגל אירופה , הודיעה היום כי הצליחה לגייס ממשקיעים מוסדיים 150 מיליון שקל באגרות חוב ואופציות לרכשית מניות אנגל אירופה לפי שווי של 520 מיליון שקל.

לגנא תיכננה במקור לגייס סכום של 100 מיליון שקל, אך לאור הביקושים הגבוהים שהסתמנו בהנפקה החליטה הנהלת החברה להגדיל את היקף הגיוס ב-50 מיליון שקל נוספים, כך נמסר מהחברה. החברה, שבבעלותו של יעקב אנגל, הודיעה שכנגד גיוס האג"ח שועבדו אחזקות לגנא באנגל אירופה. שוויה של אנגל אירופה הוערך לצורך ההנפקה על ידי חברת הייעוץ הכלכלי, גיזה-זינגר-אבן, בכ-678 מיליון שקל.

זוהי לא ההנפקה הראשונה של קבוצת אנגל. בדצמבר האחרון אנגל מזרח אירופה ביצעה הנפקה, במסגרתה גוייס ממשקיעים בבריטניה סכום של 243 מיליון שקל.

האג"חים בהנפקה הנוכחית תישאנה ריבית שנתית בשיעור של 6.15% ותהיינה צמודות למדד. במסגרת ההנפקה, הקצתה לגנא למשקיעים גם כתבי אופציה, הניתנים למימוש במשך 5 השנים הקרובות ל-375,000 מניות אנגל אירופה לפי מחיר מימוש של 203 שקל למניה. מחיר המשקף לחברה שווי של 520 מיליון שקל, הגבוה בכ-35% משווי השוק הנוכחי של החברה, שטיפס מתחילת שנת 2006 בכ-185%.

יצויין, כי היום מתקיימת האסיפה הכללית של בעלי מניות אנגל אירופה, במסגרתה צפוי להתקבל אישורם של בעלי המניות לביצוע איחוד הון מניות החברה, באופן שכל מניה בת 5 שקל תהפוך ל-5 מניות בנות 1 שקל. מהלך זה עשוי להביא לכניסתה של אנגל אירופה אל מדד "יתר 30" של הבורסה בתל-אביב.