אורנג' משקיעה 10 מיליון שקל במהלך שיווקי רחב - orange day

תעניק ללקוחותיה הטבה סלולרית בכל יום ד' במהלך חודשי הקיץ * בק: בחרנו להתמקד במחיר ובשירות, שני מאיצי השוק העיקריים לפי לקוחותינו

פרטנר תקשורת יוצאת במהלך שיווקי רחב תחת השם orange day בו תעניק הטבה סלולרית ללקוחות אורנג'. ההטבה הגורפת תינתן מדי יום רביעי במהלך חודשי הקיץ. ההטבה אינה כרוכה בתשלום, אלא ברישום בלבד. החברה משקיעה 10 מיליון שקל במהלך.

לדברי איריס בק, סמנכ"ל השיווק והתוכן של פרטנר, "מהלך זה נולד מתוך אסטרטגיה להעצמת מערכת היחסים עם הלקוחות שלנו, המבוססת על הקשבה והתאמת פתרונות לצרכי הלקוחות על-פי דפוסי השימוש שלהם. הציפייה של הלקוח במערכת היחסים עם המפעיל שלו היא ליחס אישי ומתגמל לאורך זמן, על כן אנו דואגים לנקודות מפגש עם לקוחותינו במהלך כל תקופת ההתקשרות.

"בעבר הייתה פרטנר הראשונה לעשות את 'הדבר שמעבר' עבור לקוחותיה: הובלנו פעולות שיווקיות חדשניות וייחודיות דוגמת מופע De La Guarda, פסטיבל orange music experience, ופעילויות אביב. במהלך הנוכחי שלנו - orange day - בחרנו להתמקד במחיר ובשירות, שני מאיצי השוק העיקריים עליהם הצביעו הלקוחות.

השוק הסלולרי הרווי, הסובל מצמיחה מתמתנת ורמה גבוהה של תחרותיות, הופך את הלקוח הסלולרי למחוזר במיוחד, ובעל רמת ציפיות גבוהה ביחס לשלושת מאיצי השוק העיקריים - המכשיר, שירות הלקוחות והמחיר.

בק מסבירה, "לאחר מחקר מעמיק, במסגרתו דיברנו עם לקוחות רבים וניתחנו את תגובותיהם, למדנו שעולם השירות עובר אבולוציה משמעותית: אם פעם שירות לקוחות מצטיין שימש כיתרון תחרותי, אזי כיום הוא תנאי הכרחי להצלחה ומענה לציפיות הבסיסיות של הלקוח. הלקוח הסלולרי מצפה כיום לשירות יוזם, מפתיע, אישי ורלוונטי לצרכיו ולדפוס השימוש שלו, שם אותו במרכז, ומעניק לו הטבות אמיתיות במסגרת הקשר ארוך הטווח שלו עם החברה".

סרטון הפרסומת ל-orange day שהכין משרד הפרסום ראובני-פרידן מעביר בדרך משעשעת את מסר ההפתעה שמזומנת ללקוחות ביום רביעי.

הפתרון הקריאטיבי שנבחר הוא שיטת ספרי ה-pop up, בהם מקופלים מבנים ודמויות נייר בתוך הדפים ו"קופצים" החוצה עם פתיחת הדף. הסרטון מראה יומן שנתי תמים המונח על שולחן בחדר עבודה. כעבור מספר שניות היומן נפתח מעצמו והדפים מתהפכים בו אחד אחרי השני. כשמגיע יום רביעי ביומן קופצת מתוכו, כל שבוע מחדש, סיטואציה מפתיעה אחרת.

במהלך הרבעון הראשון של השנה ביצעה פרטנר מספר מהלכים אשר נועדו לבסס את מעמדו של המותג אורנג' בתחום המוסיקה בדור ה-3. בין מהלכים אלה ניתן למנות את השקת my playlist - ספרית מוסיקה אישית ברשת הדור השלישי ללא תלות בזיכרון המכשיר, חתימת הסכמי בלעדיות עם אמנים מובילים בישראל ושידורי הופעות חיות בפורטל oboxLive.

בימים אלה היא משיקה תכונות נוספות למוצר my playlist: אופציית shuffle - השמעה רנדומלית של רשימת השירים, אופציית רצף לשידור רציף של רשימות השירים, וממשק עריכה וניהול פשוט ומתקדם.

בתחילת חודש יוני תביאה אורנג' לארץ את הרכב היפ-הופBlack Eyed Peas, אשר יפתח את סיבוב ההופעות האירופאי בישראל בהופעה חד-פעמית.

חוזרת לדבר בשפת התעריפים / פרשנות

מפתיע איך דווקא כשכל אחת מהחברות הסלולריות משקיעה את רוב האנרגיה בבידול דרך התוכן, יוצאת אורנג', האם הרוחנית של התדמית המתוחכמת, במהלך מובהק ראשון שמדבר מעל הקו על הטבות בתעריפים.

בעידן של שוק סלולרי רווי פלוס וצמיחה שהולכת ומתמתנת, כל השחקנים כבר מזמן הפנימו את כלל האצבע - ששימור לקוחות הוא צו השעה, מה גם שהוא עולה הרבה פחות מרכישת לקוח חדש. יותר מאי פעם אנחנו עדים להגדלת המשאבים לשימור לקוחות אצל שלוש השחקניות.

במהלך הנוכחי, מצויץ, תדמיתי וויזואלי ככל שהוא נראה, אורנג' בועטת בכל הבולשיט, ומתרכזת במה שמניע בשורה התחתונה את הלקוח - עוד לפני המכשירים, והשירות והתוכן: בתעריפים, המילה הגסה ההיא. אם בשנים האחרונות כל תוכניות השיווק נסבו סביב אירועים, תכנים, הופעות ואמנים, הרי שבפעם הראשונה ובמובהק, אורנג' מדברת בשפה של תעריפים מעל הקו. ולא כאקט נקודתי, כמו ההטבה לחיילים שנתנה סלקום ביום העצמאות, אלא במהלך מתמשך.

החברה משקיעה 10 מיליון שקל במהלך השימורי הזה. 10 מיליון שקל שיכולה היתה לשים בהופעה של אומן רוק. אלא שבסופו של דבר גם האמצעי המבדל הזה הולך ונשחק. אורנג' מביאה את דה לה גווארדה, סלקום מביאה את ריטה. אורנג' מביאה את בלק איי פיז' (אחרי ההברזה של קלי קלרקסון), פלאפון מביאים את דפש מוד. אז איך אפשר לייצר כך בידול?

לא רק זה. כל הפעילויות החווייתיות הפוטוגניות האלה, שמצטלמות טוב ובאמת תורמות ליצירת חוויית מותג, הן בסופו של דבר די סגמנטליות. זה לא באמת מעניין את אמא שלי, או את הילד. במצב כזה, פלא שאורנג' חזרה לגנרטור הבסיסי של השוק, הטבות מחיר?