יו"ר קולאפ: "אנו רוצים שיתוף פעולה עם גוף גדול"

קולאפ נהנית מהביקוש לשירותי ערך מוסף בסלולר * היו"ר, אלדד בר אדון, מספר על השת"פ עם סימנס, הרכישה שבדרך והאפשרות להנפקת החברה

לאחר כמעט 6 שנים, נראה שהסטארט-אפ לפיתוח פתרונות בתחום המסרים, קולאפ (Callup), עולה על דרך המלך. לפני שבוע, זכתה החברה בפרויקט השני עם ענקית האלקטרוניקה הגרמנית סימנס לאספקת שירותי ערך מוסף (VAS) לחברת הסלולר הנפאלית, ספייס.

יו"ר החברה, אלדד בר אדון, מכוון גבוה: "הפרויקט הזה הוא השני לאחר הזכייה עם סימנס בחברת הטלקום ההודית BSNL. אני רוצה שיקרה לקולאפ וסימנס מה שקרה בין לידקום לבין נוקיה (לידקום הישראלית נבחרה כקבלן משנה בלעדי לנוקיה בשווקים מתעוררים ש.ש). מספיק לי שבסימנס יעבירו הודעת מייל לסניפים שלהם במדינות המתעוררות שייקחו אותנו בחשבון בפרויקטים בתחום הטלקום. משם אני כבר אסתדר", הוא אומר בשיחה עם "גלובס".

קולאפ, שהוקמה בשנת 2000, מפתחת פתרונות שונים בתחום המסרים. בין השאר מספקת החברה פתרונות עבור גישה מרחוק וע"י רשתות שונות להודעות קוליות, SMS, MMS, שירותים שונים בתחום השיחות ועוד. הצורך בפתרונות החברה בולט בשנים האחרונות על רקע הדעיכה בהכנסות ספקיות הטלקום ממכירת מינויים בלבד והצורך בהכנסות משירותי ערך מוסף בתחום הנתונים והקול.

לקולאפ 12 לקוחות כרגע בעולם: 4 בישראל (פלאפון, בזק בינ"ל, אינטרנט זהב), 3 במזרח אסיה, וכן גם בגרוזיה, במקדוניה, באנגולה והלקוח הגדול - חברת יוניפון (unefon) ממקסיקו. החברה נמצאת בשליטת וואן תוכנה (50.1%), אותה ניהל בר אדון עד לפני כחודשיים, כאשר 49% נוספים מוחזקים בידי מייסד קולאפ וה-CTO בחברה (אהרון ווייס), דוד עשת הוא המנכ"ל, ושלום מנובה, לשעבר משנה למנכ"ל סלקום, ודירקטור בפלאפון.

החברה הרוויחה כ-7 מיליון שקל בשנים האחרונות על מכירות בהיקף של כ-50 מיליון שקל. "ההתחלה בקולאפ הייתה כשלון והאמת היא שהרכישה שלה ע"י וואן לא הייתה צריכה להתבצע", מודה בר אדון. קולאפ עמדה להיסגר ב-2002, לאחר קריסת הטלקום, אך חוזה גדול במקסיקו הזרים לחברה מספיק חמצן על מנת להמשיך את הפעילות.

כעת העתיד נראה יותר ורוד. "יש מצב שקולאפ תהיה הזנב שמקשקש בכלב, ובסופו של דבר היא יכולה להיות שווה יותר מכל וואן", אומר בר אדון.

"אנחנו לא צריכים כרגע כסף"

בר אדון מסמן את השוק ההודי והסיני כשווקים עיקריים עבור הצמיחה העתידית של קולאפ. "החברה", הוא אומר, "החליטה לפני שבוע להקים סניף בהודו וזו מדינת יעד מאוד מעניינת עבורנו. קצב הגידול במספר מינויי הסלולר עומד על כ-3 מיליון מינויים בשנה, כלומר "פרטנר" נוספת כל שנה, וסך הכל יש שם כבר מעל 20 ספקי סלולר". החדירה לשוק ההודי נעשתה גם בעזרת חברת מדיה גייט שנרכשה לפני כשנה מטלרד תמורת כ-100 אלף דולר בלבד. "לחדור לשוק ההודי זה קשה ויכול לקחת כמה שנים. למזלנו, יחד עם רכישת הטכנולוגיה של מדיה גייט (תוכנה להעברת מסרים מידיים ש.ש) קיבלנו גם שני לקוחות בהודו. זה הקל מאוד".

את הפוטנציאל בשוק ההודי, והמזרח אסייתי בכלל, גילתה קולאפ באמצעות סימנס. כאמור, בר אדון לא רואה את סימנס בתור שותף חד פעמי. לדבריו: "אנחנו מעוניינים להיות בשת"פ עם גוף גדול ואם אפשר אז להכניס שותף אסטרטגי כמו סימנס. אני כיום פועל בכמה ערוצים על מנת לשפר את שיתוף הפעולה עם סימנס, ואני מקווה להגיע למקבלי ההחלטות בגרמניה. העתיד של קולאפ הוא בסימנס ובהודו".

הדברים נאמרים גם על רקע הנפקה אפשרית של החברה בישראל או בבורסת ה-AIM הלונדונית, שעמדה על הפרק לפני כשנה. לדברי בר אדון: "הייתה לנו הצעה להנפיק ב-AIM ולגייס לפי שווי של 10 מיליון דולר לפני כשנה. זה לא נראה לנו. אנחנו לא צריכים כרגע כסף, אלא שותף אסטרטגי בכלל ועם סימנס בפרט. היו לאחרונה מספר גופים שרוצים להחזיק מניות בחברה ואני לא פוסל את האפשרות שנבצע בקרוב הנפקה פרטית או ציבורית, בארץ, בלונדון או באירופה".