ביה"ד: יו"ר ארגון עובדים אינו חסין מפיטורים במסגרת תוכנית הבראה

דחה בקשה של ארגון העובדים הארצי בקק"ל והסתדרות המעו"ף להורות לקק"ל להימנע מצמצום משרתו של יו"ר האירגון

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים דחה בקשה של ארגון העובדים הארצי בקק"ל והסתדרות המעו"ף להורות לקק"ל להימנע מצמצום משרתו של יו"ר הארגון במסגרת תוכנית הבראה.

בית הדין ציין בהחלטתו, שכשארגון סופג פגיעה ונאלץ לפטר מאות עובדים, אין זה ראוי להעדיף את יו"ר ועד העובדים על פני השאר רק בשל תפקידו כיו"ר הוועד, ולכן לא לפגוע במעמדו.

במארס השנה, הבהיר המנכ"ל ליו"ר הארגון, גיל פנר, שעקב הירידה הדרסטית במספר העובדים תוצמצם משרתו ועליו בנוסף למלא משרה חלקית כרכז מפעלי חינוך מיוחדים. פנר סירב ודחה משרות נוספות שהוצעו לו והגיש מועמדות לתפקיד עובד רווחה.

בבית הדין טענו הארגון וההסתדרות, באמצעות עו"ד נאווה סנדר, כי הדרישה לצמצום היקף משרתו נעשתה עקב פעילותו הפומבית לחשיפת מחדלי ההנהלה כנגד שחיתות וביזבוז כספים והדבר פוגע בחופש ההתארגנות. קק"ל טענה, באמצעות עוה"ד נחום פינברג ואפרת בירן, כי דרישתה לגיטימית ועלתה נוכח הצמצום במספר העובדים בעקבות תוכנית ההבראה.

השופטת שרה שדאור קבעה, כי סבירות ההחלטה נובעת מהצמצום שחל בתפקיד פנר מעצם יישום תוכנית ההבראה ופיטורי מאות עובדים.

עם זאת, נקבע כי המשרות שהוצעו לפנר אינן מתאימות לביצוע בנוסף על תפקידו כיו"ר ארגון העובדים וכן כי הצעת פנר לתפקיד עובד רווחה אינה סבירה בשל ניגוד אינטרסים עם תפקידו כיו"ר הארגון. השופטת סיכמה שיש להמשיך ולנסות למצוא משרה חלקית מתאימה.