אסם מחלקת 100 מ' ש' דיבידנד וסוגרת שש שנות דיבידנד כולל בסך 736 מ' ש'

סמנכ"ל הכספים, פנחס קימלמן: "חלוקת הדיבידנד משפרת את התשואה להון העצמי, ומאפשרת לאסם להפגיש את המשקיעים שלה עם מזומנים בחשבון, ולא רק עם רווחים או הפסדים על הנייר"

לחברת אסם שבשליטת קונצרן נסטלה אין אולי מדיניות דיבידנדים מוצהרת, אבל עם מדיניות לא מוצהרת שכזו נראה כי רבים מהמשקיעים היו חיים בשמחה. אסם הודיעה היום על חלוקת דיבידנד של 1.034 שקל למניה המשקף דיבידנד כולל של כ-100 מיליון שקל, ותשואת דיבידנד של 2.8% על-פי מחיר הבסיס של המניה כיום. פיני קימלמן, סמנכ"ל הכספים של אסם, מציין כי מאז שנת 2000 חילקה אסם דיבידנדים בהיקף של כ-736 מיליון שקל וכי בעשור האחרון חילקה דיבידנדים של יותר ממיליארד שקל. "חלוקת הדיבידנד משפרת את התשואה על ההון העצמי וגם מאפשרת לאסם להפגיש את משקיעיה עם מזומנים בחשבון הבנק, ולא רק עם רווחים או הפסדים על הנייר, הנובעים מתנודות של שערי המניה", אומר קימלמן.

יתרות ראויות לחלוקה

למרות החלוקות הנדיבות של הדיבידנדים יש כיום לאסם יתרות ראויות לחלוקה בהיקף של 452 מיליון שקל. קימלמן ציין, כי חלוקת הדיבידנד לא תפגע בתוכניות הפיתוח וההשקעה של החברה, וביניהן הקמת המרכז הלוגיסטי בהיקף השקעה של 450 מיליון שקל, הקמת מפעל טבעול בצ'כיה בהיקף של כ-135 מיליון שקל, והשקעות מתוכננות נוספות במיזוגים ורכישות או בהשקת מוצרים חדשים. לדברי קימלמן, בכוונת אסם להתממן לקראת כל המהלכים הללו באשראי או בהון זר בצורה אחרת, בהיקף של כחצי מיליארד שקל.

לאור מצבה הפיננסי האיתן של אסם נדמה כי הבנקים ישמחו לממן את החברה, שכן היקף החוב הפיננסי שלה עומד כיום על לא פחות ולא יותר מאשר 0. בתום הרבעון הראשון היו לאסם יתרות מזומנים בהיקף של 214 מיליון שקל, וזאת כאמור ללא חובות לבנקים או חובות פיננסיים אחרים, לרבות אגרות חוב. לכן, בהתאם לתנאי השוק ולריביות שיוצעו לחברה על-ידי הבנקים, היא תבחר בדרך הגיוס המועדפת עליה. לא בכדי הפכה אסם לחברה התעשייתית הראשונה בישראל שמדורגת ב-Aaa על-ידי חברת מדרוג, כפי שמדורגת החברה האם שלה - נסטלה.

במדרוג ציינו כי אסם נהנית מיחסי איתנות פיננסית טובים מאוד, בעיקר הודות לעובדה שהחברה נעדרת חוב פיננסי. בנוסף מציינים במדרוג, כי אסם מציגה בשנים האחרונות שיפור ניכר ברווחיות התפעולית שלה, אשר נובע בעיקר מהגידול בהיקפי הפעילות ומשיפור ברווח הגולמי. עם זאת מציינים במדרוג, כי לאסם יש תלות גבוהה במחזוריות הכלכלית בישראל וכי פוטנציאל הצמיחה העיקרי של החברה נמצא בחו"ל.

אסם הציגה ברבעון הראשון צמיחה של 6% במחזור ההכנסות שלה לרמה של 643 מיליון שקל. הרווח התפעולי של החברה עמד על 72.2 מיליון שקל, והוא משקף עלייה של 11.3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח התפעולי של החברה עמד על 11.2% לעומת 10.7% בתקופה המקבילה, והרווח הנקי היה 46.6 מיליון שקל, צמיחה של 21.2% לעומת הרבעון המקביל. גם תזרים המזומנים של אסם מפעילות שוטפת המשיך להוות מקור של נחת לחברה, והסתכם ברבעון הראשון בכ-43.1 מיליון שקל לעומת 28.7 מיליון שקל ברבעון המקביל.