הרכבת תציב תצפיתנים במפגשים בין מסילה לכביש בכל שעות הפעילות

המנכ"ל: בצומת בית יהושע נרשמו 60 דו"חות לנהגים שחצו את המסילה לאחר שהורדו המחסומים

מנכ"ל הרכבת, עופר לינצ'בסקי, נענה היום (ד') לדרישת ועדת הכלכלה, שדרשה להציב משגיחים-תצפיתנים בכל המפגשים בין מסילה לכביש, בכל שעות פעילות הרכבת.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה כחלון (ליכוד), דרש מהמשטרה להחמיר בענישת הנהגים העבריינים, שאינם עוצרים את רכבם לפני המעברים, למרות המחסומים והתמרורים. לינצ'בסקי גילה, כי בצומת בית יהושע נרשמו לאחרונה לא פחות מ-60 דו"חות נגד נהגים שחצו את המסילה לאחר שהורדו המחסומים.

הוועדה התכנסה לדון בעניין המחדלים שגרמו לאסון הרכבת השבוע, בו נהרגו 5 אנשים. הדיון היה ביוזמת יו"ר ועדת המשנה לבטיחות בדרכים, ח"כ גלעד ארדן. ארדן ציין, כי על המשטרה לבקש עונשי מאסר ולא להסתפק בקנסות.בנוסף, דרש להפסיק את נסיעת הרכבת בצמתים שבהם לא קיימת הפרדה מפלסית, גשר או מנהרה, עד לאחר הצבת מערכת מצלמות או משגיחים-תצפיתנים קבועים, בכל שעות הפעילות.

ארדן דרש מהנהלת הרכבת לשקול את האטת מהירות הנסיעה בקרבת המפגשים שהוגדרו כמסוכנים, גם אם הדבר יפגע, כפי שטען לינצ'בסקי, בלוח הזמנים של הרכבת. "חיי הנוסעים עדיין חשובים יותר מזמני ההגעה", אמר ארדן.

סגן ניצב מאיר אור ממשטרת התנועה, מסר לוועדה כי בשנה האחרונה נרשמו 550 דו"חות לנהגים שלא עצרו את רכבם סמוך למעבר הרכבת.

לינצ'בסקי ציין, כי במחצית השנה האחרונה הספיקה הנהלת הרכבת לחסום 24 מפגשים ו-20 נוספים ניתנים לחסימה. לדבריו, 38 מעברים מטופלים במסגרת התוכניות להפרדה מפלסית. לדבריו, על אף שהתקציב כבר ניתן, ביצוע ההפרדה מתעכבת בשל הבירוקרטיה הכרוכה בקבלת היתרי הבנייה לגשרים או למעברים תת-קרקעיים.

כחלון הודיע בסיכום, כי תוך חודש תטפל הוועדה בקיצור ההליכים הכרוכים בהפרדת המפלסים ב-31 מפגשים, שמנכ"ל הרכבת הגדיר אותם כמסוכנים.