הדוברת של מבקר המדינה מרוויחה 41 אלף שקל בחודש

במשרד המבקר מועסקים כ-70 עובדים שמרוויחים יותר מ-25 אלף שקל בחודש * דו"ח הממונה על השכר: 501 בכירים עם יותר מ-30 אלף ש' בחודש * וגם: בכירי האוצר מביטים בקנאה על בנק ישראל

שיאן השכר במשרד מבקר המדינה, הוא היועץ הכלכלי של המשרד, אילן מעוז, המועסק במשכורת חודשית של כ-43 אלף שקל; אחריו מנכ"ל המשרד לשעבר, מוטי בס, עם משכורת חודשית ברוטו של כ-41 אלף שקל.

עוזרת המבקר ודוברת משרד מבקר המדינה, שלומית לביא, מקבלת שכר של כ-41 אלף שקל. כך עולה מנתונים שהעביר היום (ב') משרד מבקר המדינה לוועדת הכספים של הכנסת ולוועדה לענייני ביקורת המדינה.

נתונים אלה מתייחסים לשכר עובדי משרד מבקר המדינה, לשנת 2004, והדו"ח מתייחס לתקופת כהונתו של המבקר הקודם, אליעזר גולדברג.

מהנתונים עולה עוד, כי שני מנהלי חטיבה במשרד מרוויחים אף הם כ-40 אלף שקל, שני מנהלי חטיבה מרוויחים כ-38 אלף שקל, המנכ"ל בכיר במשרד מרוויח כ-37 אלף שקל, כמו כן, עוזר מבקר נוסף מלבד הדוברת, מרוויח כ-35.5 אלף שקל, מנהלי אגפים ומנהלי חטיבה נוספים מרוויחים כ-32 אלף שקל.

היועץ המשפטי של משרד מבקר המדינה מרוויח כ-31 אלף שקל, והיועץ המשפטי של נציבות תלונות הציבור בתוך משרד מבקר המדינה מרוויח 28 אלף שקל.

במשרד המבקר כ-70 עובדים ששכרם החודשי גבוה מ-25 אלף שקל.

מנתונים עולה, שלמעלה מ-60% מעובדי משרד מבקר המדינה הם בעלי תואר שני ושלישי ובהם רו"ח, כלכלנים, עורכי דין, ומקצועות אקדמאים נוספים.

מבקר המדינה הנוכחי, מיכה לינדנשטראוס, החליט כי החל מהחודש הבא יצומצם מספר השעות הנוספות לעובדים, בעיקר העובדים הבכירים, וזאת בשל גיוס צפוי של עובדים חדשים למערכת. כמו כן, לינדנשטראוס בוחן צעדים נוספים להקטנת עלויות השכר, מבלי לפגוע בביקורת שהרחיבה בשנה זו באופן בולט וניכר את תחומי פעילותה.

לינדנשטראוס התבטא בעבר, בהתייחסו לטענות שהופנו בדבר השכר הגבוה של עובדי משרדו, כי גובה השכר נובע מהעובדה שיש מצוקת כוח אדם במשרד המבקר, וכתוצאה מכך העובדים הקיימים עובדים שעות רבות וצוברים שעות נוספות והדבר בא לביטוי במשכורתם החודשית.