התביעה בתיק קרדן: גרינפלד לא יכול לטעון כי הסתמך משפטית על עו"ד כספי

בחקירתו הראשית טען יוסף גרינפלד, מבעלי השליטה בקרדן, כי נועץ בכספי קודם לרכישת המניות ערב הרה-ארגון בחברה

התביעה בפרשת קרדן טוענת, כי יוסף גרינפלד לא יכול לטעון כי הסתמך משפטית על עו"ד רם כספי בהחלטה לרכוש מניות של קרדן ערב הרה-ארגון בחברה. בחקירתו הראשית טען גרינפלד, מבעלי השליטה בקרדן, כי נועץ בכספי קודם רכישת המניות במסגרת פגישה שקיים עימו, שבה נכח גם שותפו של גרינפלד, אבי שנור.

גרינפלד ושותפיו, איתן רכטר ויצחק גרוסמן, מואשמים כי ערב פרסום הודעה בדבר הרה-ארגון על ידי איחוד הון המניות של החברה, ביצעו רכישות מאסיביות של מניות, במטרה להינות מעליית השער במניה עם פרסום ההודעה.

התובעת, עו"ד יעל אלמוג, טענה אתמול בחקירתו הנגדית של גרינפלד, כי למעשה גרינפלד לא נועץ עם כספי ברמה המשפטית, אלא ברמה העסקית. לדבריה, טענת ההסתמכות של גרינפלד על הייעוץ שקיבל מעו"ד כספי, היא טענה חדשה שהועלתה על ידיו לראשונה בחקירתו הראשית.

אלמוג אף הגישה לבית המשפט מסמך המהווה ראיה לכאורה לכך שגם כספי לא ראה בגרינפלד לקוח. מדובר במכתב ששלח כספי לגרינפלד בשם משפחת פודהורצר, מבעלי טמפו, בקשר לעסקה שנקשרה בין פודהורצר לגרינפלד, מספר חודשים אחרי הפגישה בין גרינפלד לכספי.

כספי טען במכתבו, כי קרדן התחייבה כלפי פודהורצר לרכוש 32% מטמפו תמורת כ-31 מיליון דולר, אך ערב המועד האחרון לסיום העסקה, העלה גרינפלד דרישות חדשות, המהוות הפרה של ההתחייבויות. כספי ציין כי אם קרדן לא תקיים את התחייבויותיה, תוגש נגדה תביעה.

גרינפלד סיפר בעדותו, כי החליט להתייעץ עם כספי על אופן רכישת המניות - האם לעשות פעולה מהירה של רכישת מניות בחבילה גדולה, או באופן שוטף לפי היצע וביקוש. לדבריו, לאחר שכספי חקר על המצב בקרדן, הוא אמר: "קודם כל אין בעיה לקנות. אתם מתחילים פה מסע קניות..אז שיהיה ברור...אם וכאשר תגיעו לזמן שבו תהיו בסמוך לאירוע שמשפיע מהותית (הרה-ארגון - ה.מ), תזכרו שאז נצטרך לעצור".

התובעים בתיק הם אלמוג ועו"ד אופיר רוטשילד; גרינפלד מיוצג בידי עוה"ד יעקב וינרוט, נבות תל-צור וישראל וולנרמן; גרוסמן מיוצג בידי עו"ד נוית נגב; ורכטר מיוצג בידי עוה"ד יוסי אברהם וקנת מן.