מתרחב הנטוורקינג של מקורות: חוזי שיתוף ידע עם שתי חברות המים המובילות באוסטרליה

חברת מקורות מרחיבה את הנטוורקינג שלה, והפעם עם חברות אוסטרליות. מנכ"ל מלבורן ווטר העושה בארץ, רוב סקינר, חתם הבוקר (ד') על הסכם מסגרת לשיתוף ידע עם מקורות, בהמשך לחוזה שיתוף ידע שנחתם לפני חודשיים בין מקורות לחברת סידני ווטר. מלבורן וסידני הן שתי הערים הגדולות באוסטרליה, שמספקות מים ל-8 מיליון איש בסה"כ.

הקשר בין החברות החל בביקור של יו"ר מקורות, בוקי אורן, באוסטרליה בנובמבר 2005, ולאחר מכן בביקור של מנכ"ל מקורות, רונן וולפמן, באוסטרליה לפני חודשיים. מקורות תייצא לחברות האוסטרליות ידע שנצבר בחממה שלה, ווטק, ובאקדמיה הישראלית.

וולפמן, ציין כי "באזורים נרחבים באוסטרליה נוצר מחסור במים, בעוד שחלק גדול מהשפכים עדיין לא מנוצלים, אלא מסולקים לים או לנהר. הם מחפשים דרך לעשות שימוש חוזר במים לצרכים שונים, כולל חקלאות, תעשייה ושתייה".

באשר לחוזה עם מלבורן ווטר ציין וולפמן, כי "המאגרים שלהם מכילים פחות מ-50% מכמות המים שהם יכולים להכיל. מלבורן ווטר מתמודדת עם בעיה קשה של מחסור וחשש שמפלסי המאגרים האלה ימשיכו לרדת. יש להם היקף גדול של שפכים שהם יכולים לנצל למיחזור, ולמקורות יש ידע רב לייצא בנושאים הללו", ציין.

מלבורן ווטר תוכל לספק למקורות מידע בתחומים של מאגרי מים גדולים ומאגרים פתוחים, וכן גם בטיפול בבוצה ובתעלות פתוחות.