בעלי המניות ביוניווויז'ן תובעים מביהמ"ש לבטל את עסקת המכירה לקבוצת סבן

טוענים: המוכר והקונים עשו יד אחת על חשבון בעלי המניות * מריל לינץ': "קבוצת סבן תפצל את יונויוויז'ן או תחתור לאקזיט מהיר"

בעלי מניות בחברת המדיה האמריקנית יוניוויז'ן הגישו בשבוע שעבר שתי תביעות נפרדות בעקבות הסכם המכירה לקבוצת סבן.

שתי התביעות הוגשו לבית המשפט העליון בלוס אנג'לס והן מבקשות לקבל הכרה כתביעה ייצוגית.

באחת התביעות שהוגשה ביום שלישי מבקשים התובעים מבית המשפט לחסום את המכירה של החברה לקבוצת סבן, מאחר שהמחיר שנקבע בהסכם "איננו הוגן ואיננו ריאלי", וכמו כן הם תובעים פיצויים בסכום לא מוגדר לבעלי המניות בחברה.

בכתב התביעה נאמר שמועצת המנהלים של יוניוויז'ן שירתה בעסקה את האינטרסים האישיים שלה ואת אלו של הקבוצה הזוכה על חשבון בעלי המניות.

הנהלת החברה, נכתב עוד בתביעה, לא העריכה כיאות את שווייה של החברה ולא ביצעה "מכרז פתוח ופעיל על מוצרי יוניוויז'ן".

התביעה השנייה הוגשה יממה אחר כך ביום רביעי. בתביעה זו נאמר שמועצת המנהלים של יוניוויז'ן גיבשה את העסקה עם קבוצת סבן מתוך כוונה להיטיב עם גורמים פנימיים בחברה, אך לא עם בעלי המניות הממוצעים.

אף שהשלמת עסקת הרכישה על ידי קבוצת סבן אינה צפויה לפני אביב 2007, מספר אנליסטים, דוגמת מייקל קופלמן ממריל לינץ', כבר מנבאים שהבעלים החדשים "ימכרו בסופו של דבר את יוניוויז'ן" (אקזיט).

מבנה הבעלות העתידי והמבנה העתידי של החברה, שבסיסה בלוס אנג'לס, עשוי להיות קריטי להמשך התפתחותו של שוק המוסיקה הלטינית בארה"ב. כמה אנליסטים טענו שקבוצת סבן תפצל בסופו של דבר את יוניוויז'ן, בעוד שאחרים מטילים ספק בכך.

"איננו סבורים שסביר שכך יקרה", אמר אנדרו קמפל, אנליסט מדיה בקרדיט סווייס, המציין את המודל העסקי המצליח של החברה.

"הבעלים החדשים מודעים היטב לסינרגיות שיוצרות שלל הפלטפורמות בחברה", הוסיף ביל טאנר, יועץ לענייני רדיו.

כמו כן, אין זה ברור מה יקרה לאחזקותיהן של חברות כמו טלוויסה ווניוויז'ן ביוניוויז'ן. השתיים התמודדו על רכישת יוניוויז'ן ונכשלו. שתי החברות מחוייבות לספק תכנים ליוניוויז'ן עד 2017.

תחזית מריל לינץ'

ג'סיקה רייף כהן, אנליסטית במריל לינץ', צופה שהכנסותיה של יוניוויז'ן בעונה הקרובה מפרסומות יסתכמו בכ-1.11 מיליארד דולר - עלייה של 10% לעומת אשתקד.

כהן צופה שרשת טלמונדו, המתחרה של יוניוויז'ן, תהיה עדה לגידול של 25% במכירות פרסום, והן יסתכמו ב-330 מיליון דולר.

ככלל, ההוצאה בשוק המדיה בשפה הספרדית צפויה לגדול ב-12.5% לכ-1.45 מיליארד דולר.

שיעור הצפייה ביוניוויז'ן ירד בעונת השידורים האחרונה ב-2% לכ-3.5 מיליון צופים, לעומת 1.1 מיליון צופים בטלמונדו.