זלמן שובל ושלמה גרופמן מקימים קרן נוספת העתידה לממן פרויקטים למגורים בכ-200 מיליון דולר

שלמה גרופמן: "שוק הנדל"ן הישראלי משקף כבר כיום במחירי הקרקעות את הציפיות להתאוששות -בהחלט נראה כי שוק הנדל"ן ימשיך ויתחזק"

אנשי העסקים זלמן שובל ושלמה גרופמן, המנהלים כיום את קרן פייר המתמחה בייזום ושיווק פרויקטים למגורים הודיעו היום (א') במסיבת עיתונאים חגיגית על הקמת קרן נוספת 'פייר 2' בעלת הון עצמי של 50 מיליון דולר, העתיד לממן פרויקטים למגורים בישראל בסך כולל של כ-200 מיליון דולר.

עד כה, הצליחו מנהלי הקרן החדשה לגייס רק כ-40 מיליון דולר ובקרוב יצאו למסע גיוס נוסף ברחבי לונדון.

קרן ההשקעות פייר 2 תפעל לפרק זמן של 7 שנים עם אופציה לתקופה נוספת, במקביל להמשך פעילותה של הקרן הראשונה הפועלת מזה כ-4 שנים.

הקרן החדשה מושתת גם היא בדומה לקודמתה על אותם המשקיעים בצירוף של קבוצת משקיעים יהודים יוצאי דרום אפריקה המאוגדים בחברה בשם STONEHAGE ומנוהלת ע"י איש העסקים קולין שחט. קבוצת המשקיעים המנהלת נכסים ברחבי העולם בהיקף כולל של 20 מיליארד דולר, תרמה עד כה לקופת הקרן החדשה כ-25 מיליון דולר ובכוונתה להמשיך בשיתוף הפעולה עם גרופמן ושובל.

קרן פייר הראשונה החלה את דרכה עם גיוס של 24 מיליון דולר כהון עצמי, כאשר כל משקיע קנה לפחות יחידת השתתפות אחת של 1.5 מיליון דולר. נכון להיום הקרן גייסה למעלה כ-42 מיליון דולר. הקרן מעורבת במספר רב של פרויקטים למגורים במרכז הארץ, הכוללים כ-800 דירות, עם היקף מכירות הנאמד ב-250 מיליון דולר.

בין המשקיעים ניתן למנות את מוזי ורטהיים, רמי אונגר; ORS, חברה מובילה לשירותי כוח אדם, בבעלות גבי סבג ובנו דורון; קבוצת הביטוח הראל השקעות; חברת הביטוח אילון; פי.בי השקעות, חברה-בת של הבנק הבינלאומי; משפחת טיש, מראשי חברת האחזקות לוואס ומגדולי התורמים למגבית ולגיוס כספים ישראלי בארה"ב; חברת רנקו בשליטת איירה רנרט, הנחשב לאחד מהאנשים העשירים ביותר בארה"ב. רנרט, יהודי דתי, תרם מיליוני דולרים למימון הקמתם של בתי כנסת רבים בארץ, בהם בית הכנסת במשכן הנשיא בירושלים; משפחת שוטנשטיין מאוהיו, בעלת עיסקי נדל"ן מסועפים, בין היתר, הייתה הבעלים של בניין מספר 7 בפרויקט הסחר העולמי בניו-יורק, שהתמוטט ב-11 בספטמבר; משפחת סרוייה מקנדה, בעלת השליטה בחברת COOL BRANDS; קרנות מקפת הותיקה, מבטחים הותיקה, משען, המגן, ורעות; גרופמן ושובל בעצמם, אשר השקיעו כל אחד 500 אלף דולר.

פייר גייסה את הכסף באמצעות תשקיף הנפקה פרטית, כי כך דורש החוק בארה"ב לגבי כל השקעה שקשורה בנדל"ן.

המשקיעים בקרן הינם שותפים מוגבלים. הם אחראים לחובות הקרן יחסית להשקעתם, ואינם שותפים בניהול. מעמדם הוא כשל שותף פסיבי, הזכאי לדיווידנדים. הניהול הופקד בידי חברה שהקימו גרופמן ושובל לצורך ניהול הקרן. מבנה זה מקובל בקרנות נדל"ן בארה"ב.

כעת, מעוניינים גרופמן ושובל לשחזר את ההצלחה שגרפה הקרן הראשונה ולהקים פרויקטים נוספים בישראל. החידוש שמביאה עימה הקרן השנייה היא אפשרות של הנפקה עתידית בשוק ההון הישראלי של נכסי הקבוצה והפיכתה למעשה לחברה ציבורית.

לדברי שגריר ישראל בארה"ב לשעבר ומנהל הקרן, זלמן שובל, "הצטרפותם של המשקיעים הרבים שהשקיעו בקרן הראשונה לקרן פייר 2 מהווה הבעת אמון בנו כמנהלים ובשוק הנדל"ן הישראלי. פייר 2 תמשיך לאתר קרקעות המיועדות לבנייה צמודת קרקע כמו גם רוויה במרכז הארץ וכן לא תפסול אפשרות של רכישת קרקעות המיועדות להקמת נכסים מניבים. עם זאת, הקרן תתמקד בייזום פרויקטים מעין אלו ובשיווק הנכס מיד לאחר שלב ההקמה".

שלמה גרופמן הוסיף, "כי שוק הנדל"ן הישראלי משקף כבר כיום במחירי הקרקעות את הציפיות להתאוששות, ובהחלט נראה כי שוק הנדל"ן ימשיך ויתחזק. עם זאת, קיימים מספר יזמים זרים המגיעים לישראל וחושבים כי יצליחו להקים פרויקטים בכוחות עצמם וללא שותף מקומי. כתוצאה מחוסר הידע והניסיון של אותם משקיעים זרים, מידי יום מגיעים לפתחנו פרויקטים הנמצאים כיום בכינוס נכסים".