אל-על מתכננת היערכות מחודשת בקווי הטיסות: שואפת לשמור על הרווחיות

מתכננת להוסיף טיסות ישירות ללוס-אנג'לס ולמיאמי, ולבטל קווים רווחיים פחות * לפי הערכה, רווחיות אל-על נשחקה מאוד ב-2006

אל-על מתכננת להוסיף ללוח הטיסות שלה טיסות ישירות ללוס-אנג'לס ולמיאמי. זאת, כחלק מהיערכות מחודשת שהיא מתכננת, מתוך שאיפה לשמור על הרווחיות. כך נודע ל"גלובס".

לפי הערכה, רווחיות אל-על, כמו זו של רוב חברות התעופה בעולם, נשחקה מאוד ב-2006, בעקבות עליית מחירי הדלק, תוספת מובילים בקווים השונים, ותוספת המושבים על הקו לארץ. על הירידה ברווחיות מנסה חברת אל-על לפצות באמצעות שינוי קווי הטיסה, ותוספת טיסות לקווים בעלי פוטנציאל גבוה לרווח.

במקביל תבטל אל-על קווים שנחשבים לרווחיים פחות. לפי שעה, לא ידוע על כוונה לפטר עובדים.

בחברת אל-על מדגישים, שבכל מקרה ההיערכות החדשה לא תפגע בכל הנושאים הקשורים לשירות הנוסעים.

עד לפני חמש שנים קיימה אל-על טיסה ישירה ללוס-אנג'לס, אך זו בוטלה בשל הירידה בביקושים. לאור העלייה בביקוש, בעיקר לטיסות ישירות, תושב טיסה זו, שתימשך 16 שעות, ותהיה הטיסה הארוכה ביותר שמקיימת החברה.

במקביל, תדרוש אל-על מהמדינה להשתתף בהוצאות הביטחון שלה, המהוות 4% מהוצאותיה. דרישה כזו הוגשה בעבר למשרד האוצר, בטענה, שלא יתכן להטיל על החברה הוצאות ביטחון שלא מוטלות על חברות תעופה אחרות, ובהן חברות זרות.

אל-על מספקת שירותי ביטחון גם לארקיע ולישראייר, ולטענתה, יש לפצותה על כך בצורה הולמת. עוד טוענת אל-על, שהוצאות הביטחון מעיקות על התזרים שלה, ומקשות על יכולתה לעמוד בתחרות מול החברות הזרות, עליהן לא מוטלת הוצאה כבדה זו.

על חברת אל-על ועל חברות התעופה הישראליות האחרות נאסר בשל שיקולי ביטחון לטוס לחלק מהיעדים בעולם, ובראשם יעדים באסיה ומספר יעדים באירופה.

אל-על טענה לא אחת, שגם איסור זה פוגע בה וביכולתה להתחרות באופן חופשי בשוק התעופה העולמי. אל-על תדרוש מהמדינה להשתתף באחוזים גבוהים יותר בעלויות הביטחון, או לקחת על עצמה את מלוא הטיפול בנושא.

עוד מתכוונת אל-על לדרוש ממשרד התחבורה לשמור על האינטרסים שלה מול חברות התעופה הזרות.

לטענתה, חברות אלה מקבלות הרשאות נחיתה ומועדי נחיתה נוחים בארץ, ואילו היא אינה מקבלת יחס דומה בחו"ל.

הסכמי תעופה בין מדינות הם הסכמים בילטרליים, שמטרתם לתת הזדמנות שווה לחברות של שתי המדינות החתומות על ההסכמים.