"עד סוף שנת 2008 לא יהיו מפגשים פעילים של מסילה וכביש". כך אמר שר התחבורה והבטיחות בדרכים, שאול מופז. לדבריו, בשנתיים הקרובות יינתן מענה לכל המפגשים בהם אין הפרדה בין המפלסים.
משרד התחבורה נדרש לתת פתרון ל-149 מפגשים של מסילה-כביש המהווים נקודת תורפה בהם עלולות להתרחש תאונות בין רכבת לכלי רכב. מאז דצמבר 2005 ועד ספטמבר 2006 נותרו 119 מפגשים לא מטופלים. ע"פ התוכניות, בסוף 2006 יישארו 100 מפגשים ללא פתרון, שיטופלו עד סוף 2008. הרכבת הקצתה 1.32 מיליארד שקל מתקציב הפיתוח לפתרון הסוגיה.
חלק מהפתרונות לטיפול במפגשים הקיימים אינם בהכרח הפרדת מפלסים, אלא לעיתים מדובר בסגירת המפגשים או הקמת גשרים זמניים, שנותנים מענה מהיר לצמתים בהם נדרשת פעילות מורכבת.
כך למשל, עד דצמבר 2006, תושלם הקמת גשר זמני במחלף בית יהושע בו התרחשה תאונת דרכים קטלנית ביוני השנה. עד ה-15 באוקטובר הרכבת תסגור חמישה מפגשים.
מופז מקיים דיון במנהלת ההפרדות המפלסיות על בסיס שבועי בה נבדק הסטטוס של כל תוכנית וניתן טיפול מיוחד לבעיות שמתעוררות.
מופז אמר ל"גלובס": "אחת הבעיות המרכזיות נבעה מעיכובים סטטוטוריים, אך הודות לשיתוף הפעולה מצד ראש מינהל התכנון, שמאי אסיף, הצלחנו להביא לכך שתוכניות להפרדות מפלסים מאושרות תוך חודשים ספורים".
לדבריו, "משרד התחבורה מבצע מעקב שוטף אחרי הפעילות של הרכבת, החברה הלאומית לדרכים (מע"ץ החדשה), נתיבי איילון ויפה נוף, כדי לוודא שיש התקדמות".
הצורך בביצוע הפרדות המפלסים, באמצעות גשר או מינהרה, התעורר על רקע תאונות הרכבת הקטלניות בשנתיים האחרונות בהן נהרגו ונפצעו עשרות בני אדם.
הפרדות המפלסים נחשבות לפתרון האיכותי ביותר במניעת תאונות בין כלי רכב לרכבת.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.