התוכנית של מרדוק: האחזקה ב-DirecTV לליברטי מדיה בתמורה ל-18% מניוז קורפ

ניוז קורפ נמצאת במו"מ עם ליברטי מדיה להחלפת אחזקות הדדית בין השתיים. מדובר בהעברת אחזקות ניוז קורפ בדיירקט טי.וי., חברת שידורי הלוויין, בתמורה למניותיה שלה המוחזקות על-ידי ליברטי.

המהלך נועד לאפשר ליו"ר החברה, רוברט מרדוק, להגדיל את השליטה המשפחתית שלו בניוז קורפ. יו"ר ליברטי, ג'ון מלון, יוכל לחזור להחזיק בחברת שידור לוויינית לאחר שלפני מספר שנים מכר את אחזקתו בטלקומיוניקיישנס. לאחרונה הוא אף התבטא בעניין ואמר: "תמיד חמדתי את עסקי הלוויין". החל משנת 2004 מחזיקה ליברטי בכ-18% מניוז קורפ, כאשר מרדוק אוחז בכ-30% מהחברה. מרדוק מחזיק ב-DirecTV מאז שנת 2003.

בישראל עלה תאגיד התקשורת של מרדוק לכותרות לפני מספר ימים לאחר שרכש 9% ממניות ערוץ 10, באמצעות החברה הבת ניוז קורפ אירופה. היקף נכסי ניוז קורפ, נכון ליוני 2006, עמד על 56 מיליארד דולר, והיקף ההכנסות השנתיות שלה הוא כ-25 מיליארד דולר.

מנכ"ל ליברטי מדיה, גרג מאפי, הכריז שלשום (ו'), כי הוא מבקש לנצל 13 מיליארד דולר מהשקעות המדיה של יו"ר החברה, ג'ון מלון, כדי לרכוש חברות שאותן יוכל לנהל.

מאפי אמר בכינוס של מריל לינץ' ביום שישי, כי הוא מעוניין בנכסים נוספים, דוגמת קבוצת הבייסבול אטלנטה ברייבס, תמורת הנתח בשווי 2.9 מיליארד דולר שמחזיקה ליברטי.

מלון גייס את מאפי בנובמבר שעבר כדי להפוך את השקעות המדיה של ליברטי לעסקים פעילים. אם לא יצליח להרים את העסקה, הודיע מאפי כי ימכור את הנתח שבידי ליברטי במזומן, וישתמש בכסף כדי לרכוש חברות מדיה.