גאון אחזקות מצרפת את מצרפלס: רכשה 25% ממניות החברה בתמורה ל-33.5 מיליון שקל

לגאון אופציה ל-5 שנים לרכישה של 11% נוספים תמורת 28.5 מיליון שקל * למצרפלס היקף מכירות של כ-127 מיליון שקל - 55% מתוצרת החברה מיוצאת לאירופה

גאון אגרו , מקבוצת גאון אחזקות, הודיעה היום על חתימת הסכם מפורט לרכישת 25% מחברת מצרפלס שבבעלות קיבוץ מצר לפי שווי חברה של 100 מיליון שקל. בתמורה ל-25% מהאחזקות במצרפלס תשלם גאון אגרו כ-33.5 מיליון שקל.

במסגרת ההסכם שנחתם, לגאון אגרו תישמר אופציה לתקופה של חמש שנים לרכישה של 11% נוספים במצרפלס תמורת 28.5 מיליון שקל.

מצרפלס, שהוקמה ב-1970, עוסקת בייצור מערכות בתחום ההשקיה. פעילות החברה מתחלקת לשלוש חטיבות ייצור עיקריות: צנרת לחקלאות ומערכות השקיה מתקדמות בטפטוף והמטרה, צנרת לתקשורת וגז וצנרת SP לאינסטלציה ביתית. כמו כן, מתמחה החברה בתכנון וביצוע פרויקטי השקיה בשטח.

למצרפלס היקף מכירות של כ-127 מיליון שקל בשנה, כאשר צפי התפתחות המכירות של החברה צפוי לגדול עד סוף 2006 לכ-146 מיליון שקל. 55% מתוצרת החברה מיוצאת לאירופה.

לדברי יו"ר גאון אגרו, בני גאון: "רכישת מצרפלס היא מהלך עסקי-אסטרטגי נכון מבחינתנו, של כניסה לחברה עם צוות ניהולי מצוין ובעלת יעדים אסטרטגיים ברורים. הרכישה תחבר תחום סינרגטי נוסף לפעילות תשתיות המים הענפה של גאון אגרו, ותחזק את יכולותיה בתחום זה.

לדברי יו"ר מצרפלס, איתמר ברטפלד: "גאון אגרו הינה שותף אסטרטגי מהמעלה הראשונה למצרפלס, שלה תכניות גדולות לפיתוח העסקים. השותפות עם גאון אגרו מאפשרת למצרפלס להאיץ את ביצוע תכניות הצמיחה, תוך ניצול ההון והיכולות האסטרטגיות של גאון אגרו".

גאון אגרו תעשיות היא חברה ציבורית, בניהולו של מוטי דבי, המרכזת את פעילות גאון אחזקות בתחומי המים והתעשייה. בעלי המניות בחברה הינם: גאון אחזקות- 54.3%, עוז עתיד 11.8%, משפחת פקטור מגרמניה המיוצגת בישראל על- ידי זיו גבע - 23.8% והיתר בידי הציבור.