ניצחון לחברת הכבלים HOT על בזק
בוועדת הכלכלה צפוי להביא לפתרון במקרה ובזק תשבית שוב את רשת הטלפוניה של HOT, כפי שהתרחש בעבר. אתמול (ד') אישרה ועדת הכלכלה את הצעת חוק לתיקון חוק התקשורת הקרוי תיקון מס' 34, אשר מטרתו "לאפשר הפעלה תקינה של מערכות התקשורת, לפי צרכי השעה, בתכנון המשק החיוני של המדינה לשעת חירום והפעלתו בשעת חירום".
התיקון לחוק מתייחס למצבים כמו משבר תקשורת בהעדר יכולת להפעיל באופן תקין מערכות תקשורת של ספקים שונים, או אפילו במקרה ויש חשש ממשי שמערכות עלולות להיפגע כתוצאה מאסון טבע, אסון המוני או פיגוע, מצב מיוחד בעורף או במצב של משק לשעת חירום.
אולם, ההצלחה של HOT היא בכך שהצליחה להכניס לתיקון החלטה על-פיה גם במקרה של תקלה או הפסקה משמעותית במתן שירותים או שידורים בתחום הטלפוניה, תקשורת, שידורי אינטרנט ועוד, יוכל שר התקשורת לקבוע עדיפות בניתוב התקשורת בין המערכות של הספקים השונים. כלומר, נניח ובזק משביתה שוב את שירותי הטלפוניה של HOT הרי ששר התקשורת באמצעות צו יכול לחייב ספקיות אחרות כמו חברות הסלולר וספקים אחרים לייצר בעבור לקוחות HOT קשר לרשת בזק בדרך עקיפה, ולפתור בעבורם את הבעיה, גם אם לא מדובר בעת חירום. בתקלה האחרונה כזכור, אף ספק תקשורת לא נחלץ לעזרת HOT וסייע ללקוחותיה.
"ההצעה מקנה לשר התקשורת סמכויות לקביעת סדרי עדיפות בניתוב התקשורת וניצול מיטבי של משאבים ומערכות, לרבות גיבוי הדדי, כדי לעמוד בעומסים שנוצרים במוקדי ההתרחשות במקרים של פיגוע המוני, או מצבים מיוחדים אחרים", נכתב בהודעת ועדת הכלכלה בעניין. בזק התנגדה להכללת מקרה תקלה גם לא בעת חירום בתוך התקנה, אך הוועדה לא קיבלה את טענותיה.
בדברי הסבר לחוק שהובא לאישור הועדה נאמר כי "ניסיונות העבר והחשש ממצב של קריסת מערכות, לימדו על הצורך בקיומה של סמכות מינהלית בידי שר התקשורת, או מי שהסמיך לכך, ליתן למפעילי תקשורת הוראות שונות בתוך פרקי זמן קצרים במיוחד בסמוך למועד האירוע". עוד קובע החוק שמנכ"ל משרד התקשורת יקבע באם, על-פי הנסיבות, יועבר תשלום עבור קשרי גומלין לבעל הרישיון עבור השירותים הניתנים באופן מיוחד במסגרת הפעלת התקנה.
הנושא יובא לאישור בקריאה שנייה ושלישית וייכנס לתוקפו בתוך 60 יום מרגע קבלתו.
כזכור, בחודש מאי השנה, עובדי בזק הכריזו על סכסוך עבודה, שבמהלכו התגלתה תקלה מוזרה בקישור בין רשת הכבלים ובזק, ועובדי החברה סירבו לתקנה תחת התירוץ של סכסוך העבודה. מנויי הטלפוניה של הכבלים מצאו עצמם מנותקים ממרבית שירותי הטלפון במשך יום וחצי.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.