בעקבות תחקיר "גלובס": הושעה מתפקידו שמאי הוועדה המחוזית מרכז

השמאי מנחם מלוכנא שותף במשרדי תיווך של אשתו הפועים באזור המרכז

בעקבות תחקיר "גלובס" המתפרסם היום במוסף G, הורה שר הפנים רוני בר-און להשעות את השמאי היועץ של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של מחוז המרכז ולמסור לו תוך שבוע את מסקנות החקירה בעניין החשש לניגוד עניינים במינויו לתפקיד זה, משום שאשתו עוסקת בתיווך מקרקעין באזור שבסמכותו המקצועית.

מנחם מלוכנא התמנה לתפקיד שמאי יועץ לוועדה המחוזית מרכז לפני כשנה, אחרי שמועמדותו נבדקה ואושרה בוועדת המכרזים ובמחלקה המשפטית של משרד הפנים. בסמכותו של שמאי הוועדה המחוזית להשפיע מהותית על תוכניות הנמצאות בטיפול הוועדה. מחוז המרכז הוא המחוז הפעיל ביותר בתחום תוכניות פיתוח ובנייה, ובעיקר בתוכניות הפשרת קרקע חקלאית.

לאה מלוכנא, אשתו של השמאי, מחזיקה בשני משרדי תיווך מובילים באזור השרון, באבן יהודה ובתל מונד. בתחקיר "גלובס" נחשפת העובדה, שהשמאי מנחם מלוכנא הוא אפילו שותף פורמלי בחברה השולטת במשרדי התיווך. מלוכנא אמר ל"גלובס", כי במסגרת הליכי המכרז לתפקיד הוא עמד בכל הכללים.

בעקבות פניית "גלובס" התקבלה היום (ה') תגובת משרד הפנים: "השר בר-און הורה למנכ"ל משרד הפנים לקיים תחקיר מקיף בעניין המעלה לכאורה חשש לניגוד עניינים. בתוך שבוע ידווח המנכ"ל על תוצאות התחקיר והמסקנות הנגזרות ממנו. עד לסיום ההליך הושעה מנחם מלוכנא מעבודתו".