מערכת היירוט "סקאי שילד" פוצצה ראשי קרב של קסאם וקטיושות

מערכת ההגנה האווירית "סקאי שילד" הצליחה לחדור ולפוצץ ראשי קרב (רש"קים) של רקטות קסאם וקטיושות. כך מדווחת יצרנית הנשק האמריקנית לוקהיד מרטין. המערכת נוסתה בסדרה של ניסויי מעבדה שבוצעו על-ידי חטיבת הטילים ובקרת האש של לוקהיד מרטין. "סקאי שילד" נמצאת בשלבי פיתוח שיסתיימו על פי הערכת במהלך 2007.

לוקהיד מרטין הציגה את היכולות בפני נציגי מערכת הביטחון הישראלית. החברה סבורה כי "סקאי שילד" תוכל לתת מענה יעיל נגד רקטות קסאם וקטיושות. עלות מערכת אחת כ-15 מיליון דולר וההערכות כי 4-5 מערכות יספקו הגנה יעילה לעיר כמו שדרות.

מערכת ההגנה האווירית "סקאי שילד" של לוקהיד מרטין כוללת מערכת מכ"ם ותותח תופי מהיר-ירי המשגר תחמושת של 35 מ"מ. התותח משמיד מטרות מתקרבות באמצעות תת-קליעים מטונגסטן המיוצבים בסחרור. כל תרמיל של 35 מ"מ מכיל 152 תת-קליעים אשר נפלטים לפני המטרה המתקרבת באמצעות מרעום זמן מדויק הניתן לתכנות.

צרור קצר של תחמושת יוצר ענן קטלני של תת-קליעים, אשר מרווים את מסלול התנועה של המטרה. הקליעים חודרים מבעד למעטה המטרה, תוך גרימת נזק במידה כזו שתמנע ממנה להשיג את משימתה.

בניסויים שנערכו לאחרונה, בוצע היירוט בהעתק מדויק של רקטת קסאם ולא ברקטה מקורית. השלב הבא בפיתוח הוא לארוז את תת הקליעים באופן שניתן יהיה למזער את גודלם, תוך שמירה על קטלניותם.

לוקהיד מרטין סבורה כי הצלחה במאמצים אלו תוכל להוביל ליכולת מתקדמת של "סקאי שילד" נגד מגוון רחב של איומי רקטות. מערכת היירוט מסוגלת גם להגן על לוחמים ונכסים מפני מטוסי אויב ומסוקי תקיפה, וכן מפני כלי טיס בלתי מאוישים (כטב"מים) ואיומים אוויריים קטנים, זריזים ומהירים אחרים שטסים בגובה נמוך. "סקאי שילד" שייכת למשפחת התותחים מהירי הירי דוגמת תותח "פלנקס" המיועד לאוניות מלחמה כהגנה אווירית.

המערכת כוללת גם יחידת בקרת-ירי המספקת הגנה כאשר התותחים פועלים כסוללה בודדת או בתצורה מקושרת ברשת מידע.