מרדוק ומאלון סגרו עניין: DirecTV תעבור לליברטי-מדיה תמורת 16.3% מניות ניוז קורפ'

בנוסף יעביר מרדוק 550 מיליון דולר ו-3 רשתות שידורי ספורט לליברטי על מנת להגדיל את שליטתו בניוז קורף ששבעלותה אולפני "פוקס המאה ה-20" ואתר MySpace

דיברו על כך כבר מספר חודשים בוול סטריט, אולם רק היום אישרו ניוז קורפ' (NWS) וליברטי מדיה (LCAPA) את החלפת הבעלות ב-DirecTV שעוברת לליברטי בתמורה למניות ניוז קורפ שיגדילו את שליטתו של רופרט מרדוק בחברה.

אולם מרדוק ישלם מחיר נוסף. הוא יוותר על אחזקות ברמה של 38.5% ב-DirecTV וגם יעביר 3 רשתות ספורט מקומיות שברשותו וסכום של 550 מיליון דולר על מנת לקבל לידיו נתח של 16.3% ממניות ניוז קורפ'.

אחזקותיה המרכזיות של ניוז קורפ' הן אולפני הקולנוע "פוקס המאה ה-20" ואתר הקהילות הפופלארי, מיי ספייס (MySpace.com). ה"וול סטריט גורנל" דיווח על המגעים לעסקת ההצרחה בחודש ספטמבר השנה.

אולם ככל הנראה המגעים בין מרדוק ליו"ר ליברטי ג'ון מאלון נמשכו זמן רב יותר. ליברטי מחזיקה בנתח המניות של ניוז קורפ החל משנת 2004. ניוז קורפ, מחזיקה ב- DirecTV מאז שנת 2003. בנוסף, מאלון סייע בעבר למרדוק להחלץ מהסתבכויות כספיות.

ברבעון השלישי של השנה רשמה ניוז קורפ הכנסות של 5.91 מיליארד דולר - עלייה של 4.1% מהרבעון המקביל. החברה הרווויחה בתקופה 843 מיליון דולר.